tag:blogger.com,1999:blog-5462534435274214396.post1315935298583581730..comments2023-09-01T01:05:52.872-07:00Comments on PelinOzkanCat Blog: Reklamcılığın yakın geleceğini şekillendirecek yaratıcılarAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/06425549827664504003noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-5462534435274214396.post-30509801599858706592011-03-12T06:50:53.027-08:002011-03-12T06:50:53.027-08:00Güzel bir araştırma olmuş, elinize sağlık Pelin Ha...Güzel bir araştırma olmuş, elinize sağlık Pelin Hanım. Öncelikle dijital dünyaya adapte olma çabanızı taktirle karşılıyorum, blogunuz hayırlı olsun. Bence geleceğin reklamcıları (bu kavramın da değişeceğini öngörüyorum yazının ilerleyen bölümlerinde fikirlerimi aktaracağım)şu anda kimsenin adını sanını duymadığı, dijital dünyaya sonradan adapte olmaya çalışan değil içine doğmuş olan "digital native" denen gençlerden çıkacak, dolayısıyla yukarıdaki listeden bir kişinin geleceğin Ali Taran-Serdar Erener-Hulusi Derici ve Levent Erden'i (unutmuşsunuz heralde)olabilme ihtimalini "digital native" olmadığı sürece oldukça düşük görüyorum. Yine önümüzdeki dönemde reklam, reklamcılık, reklamcı kavramları da tüketici nezninde giderek artan irrite edici algısı nedeniyle terk edilecektir. Yerine geçecek kavramlar ise; iletişim, etkileşim ve ilişki olacaktır. Yani geleceğin "reklamcıları" artık ben reklamcı değil, iletişimciyim diyeceklerdir. Bunların hepsi gelecekte kullanılacak olan dominant mecra ile ilişkilidir, ki bunun da ne olduğu hakkında neredeyse bütün dünya mütabıktır. Gazete, radyo, TV serisi ile yaşadığımız mecra değişimlerinden kaynaklanan yaratıcı yıkımın bir yenisinin şu anda tam ortasında bulunuyoruz, işin en ilginci; eski kafaların çoğunluğunun bu yeni ekosistem içerisine entegre olamaması, iyi niyetli çabalarının da üzerlerinde eğrelti durması. Fazla uzatmadan noktalayayım, yeni çağın en çok sarsacağı, değiştireceği endüstrilerden biri reklam endüstrisi, dolayısıyla bugün ortalarda olan bir çok insanın yerine yakın gelecekte yenileri gelecek ve bunlar teknolojiyi anlayan, uzun zamandır etkin kulanan ve yenisini üretebilenler olacaktır. Ps: Geleceğin ajansları teknoloji üretecek. Ömer AtakoğluUnknownhttps://www.blogger.com/profile/17155841108141157146noreply@blogger.com