Yaşadığımız dijital çağda dünyadaki 2,5 milyar
internet kullanıcısının 1,5 milyarı sosyal medyada hatırı sayılır bir zaman geçiriyor. Geldiğimiz noktada çoğu meslek gruplarının iş yapış süreçlerini yeniden gözden geçirmesi
gerekiyor. Örneğin emlak danışmanları.
Geçtiğimiz günlerde Realty World
yöneticilerinden bir davet aldım. Birlikte çalıştıkları emlak danışmanlarına
sosyal medyayla ilgili bir konferans vermemi istiyorlardı. Bu konferans için
hazırlanırken gördüm ki emlak danışmanları, emlak şirketleri -büyük markalar
dahil sosyal medyada pek yoklar. Elbette bazıları üç oda bir salon şeklindeki gazete
ilanlarını aynen sosyal medyaya da taşımışlardı. Ancak bu sosyal medyada doğru
bir içerik mi?
EMLAK SEKTÖRÜ SOSYAL MEDYADA NASIL YER ALMALI?
İnsanlar sosyal medyada satış ve reklam
mesajları görmek istemiyorlar. Bunu fark eden birçok marka artık sosyal medya
için özel içerik hazırlıyor.
Bir emlak danışmanı ya da emlak şirketi sosyal medyada nasıl yer almalı? İşte emlak danışmanları için Sosyal
Medya’yı nasıl kullanabileceklerine dahil hazırladığım rehber:
Öneri #1: Misyonunuzu belirleyerek işe başlayın.
Bunu yapmak için kendinize öncelikle şu soruyu
sorabilirsiniz: Ben ne yapıyorum? Bir aracı mıyım yoksa insanlara yaşam
tarzı sunan bir markanın temsilcisi miyim? İnsanlara ne sattığınız önemli
değil, onlara nasıl bir değer sağladığınız önemlidir.
Öneri #2: Bir yayıncı
gibi davranın.
Artık günümüzde bir
mecra sahibi olmanız için çok paranızın olması gerekmiyor. Bir gazete ya da bir
televizyon ya da dergi grubunuzun olması gerekmiyor. Yaşadığımız bu sosyal
medya uygarlığında kendinize sosyal medyada bazı hesaplar açmanız yeterli.
Sosyal medya sayesinde günümüzde herkes bir yayıncı, herkesin bir mecrası var. Ancak
burada dikkat edilmesi gereken, gerçek bir gazeteci, bir yayıncı gibi içerik
üretebilmek. 5N 1K sadece Cüneyt Özdemir’in programının adı değil, temel bir
kuraldır. O halde bu maddeleri sizin için dönüştürelim.
5N 1K
•
Neden içerik yaratıyoruz?
•
İçeriğimiz ne hakkında olacak?
•
İçeriği ne zaman oluşturacağız?
•
Nasıl geliştireceksiniz?
•
İçeriğimizi nerede yayınlayacağız?
•
Hedef kitlemiz kim?
Unutmayalım,
büyüklerle rekabet etmenin en kolay yolu işe yarayan, dikkate alınan içerik
üretmektir.
Öneri #3: Başkalarıyla
ne kadar çok değerli bilgi paylaşırsanız o kadar uzman görünürsünüz, o kadar
güven kazanırsınız.
İnsanlara işinizle ilgili ihtiyaçları olan
değerli bilgiyi üretin ve onlarla paylaşın. Ama bunu bir kere değil sürekli
yapmalısınız.
Öneri #4: Sosyal Medya’da paylaşacaklarınız sizinle ilgili değil, müşterileriniz için ne yaptığınızla ilgili
olmalıdır.
Önemli olan müşterinin
ihtiyacı olan bilgileri paylaşmaktır. Kendimizle ilgili değil onlarla ilgili
bilgi paylaşmalıyız. Doğru içerik müşteri odaklıdır,
gerçektir, sahicidir. Aynı zamanda ikna edici olmalıdır. Eğlenceli olması,
sürprizler barındırması, şaşırtıcı olması ise insanların ilgisini çekmesini
kolaylaştırır.
Öneri #5: Sosyal
Medyadaki en iyi ‘emlak alma ve satma ansiklopedisi’ni hazırlayın. Ama bir de
en iyi ‘Sorun Çözme Klavuzu’
ekleyin.
Müşterilerinizin sizin
işinizle ilgili uykusunu kaçıran problemler neler? Hangi süreçlerde hangi
ihtiyaçları var? Boya, badana, taşıma şirketi… Ansiklopediniz için o kadar çok
madde var ki.
Öneri #6: Sosyal
Medyadaki emlak profesyonellerinin buluştuğu networklere üye olun.
Başkalarının
deneyimlerinden faydalanmak çok önemlidir. Profesyonellerin üye olduğu
networklere üye olun, siz de deneyimlerinizi paylaşın. Türkiye’de böyle networkler
yoksa siz kurun.
Öneri #7: Sosyal Medya
hesaplarınızdan müşterilerinizin, topluluğunuzun deneyimlerini, hikayelerini
paylaşmaları için teşvik edin.
Paylaşacağınız hikayeler için en iyi kaynak sizi izleyenler, müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizdir. Onları hikayelerini paylaşmaları için teşvik edin.
Öneri #8: Topluluğunuzla,
müşterilerinizle bağınızı koparmayın.
İçeriğinize mutlaka
müşterilerinizi dahil etmelisiniz. Onların satış sonrası hikayeleri, yaşadıkları
sorunları sizinle paylaşmaları için onları teşvik edin.
Öneri #9: Pazarladığınız,
ilgilendiğiniz mekanların hikayelerini öğrenin ve bunları paylaşın.
Her insanın bir
hikayesi olduğu gibi her mekanın da mutlaka bir hikayesi vardır. Bu hikayeler
iyi anlatılırsa dikkat çeker. Ann Handley diyor ki: ‘İyi içerik hikaye anlatmak
değil, gerçek bir hikayeyi
iyi anlatmaktır’
Öneri #10: Büyük
markaları gözleyin, onların deneyimlerinden yararlanın.
Büyük markaların
araştırma bütçeleri vardır. Onlar stratejilerini uzun araştırmalar sonucu
belirler. Onların deneyimleri ve yaptıkları sizing için bir klavuz olabilir.
Sosyal medyası iyi yönetilen markaları dikkatli izleyin.
Sosyal medyada siz
müşteri aramazsınız. Orada müşteri size gelir bulur. Eğer doğru bir içerikle
dikkat çekebilirseniz, insanlara yardım ederseniz, insanların hayatını
kolaylaştırırsanız hiç beklemediğiniz kadar fazla müşteri gelir size bulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder