"Büyüleyicilik her türlü karar mekanizmasını etkiler. Tercih edeceğiniz markalar, unutamadığınız şarkılar, evleneceğiniz kişi, işe alacağınız insan... Eğer doğru yöntemleri kullanırsanız büyüleyici olmayacak hiçbir şey yoktur."
Büyüleyici olmanın yedi tetikleyici unsurunu kreatif yönetmen, yazar, konuşmacı Sally Hosghead 16-18 Kasım arasında Las Vegas’ta WOMMA (Word of Mouth Marketing Association) gerçekleştirilen Ağızdan Ağıza Pazarlama Zirvesi’nde paylaştı.
Büyüleyicilik insanların olduğu kadar, markaların ve şirketlerin de en büyük ihtiyacı. İşte Sally Hosghead'ın uzun yıllar araştırma şirketleriyle çalışarak oluşturduğu büyüleyici olmayı tetikleyen yedi önemli unsur:
GÜÇ
İnsanlar doğal liderleri takip etmekten hoşlanırlar. Gücünüzü kullanırsanız diğerlerinin tamamını kontrolünüz altında tutarsınız.
TUTKU, İHTİRAS, ŞEHVET
Bir insanın aurası, sıcaklığı, beden dili onun büyüleyiciliğini tetikler. Bu markalar için de geçerlidir. Eğer şehvet ve arzu uyandıracak şekilde tutkuluysanız mesajlarınız daha fazla istenir, dikkate alınır.
GİZEM
Temel şeyleri söyleyerek değil, gizem yaratarak insanlar ve markalar büyüleyici olabilir. Gizemli olursanız insanlar daha fazla merak ederler, daha fazla araştırırlar, daha fazla öğrenmek isterler.
ALARM, UYARI
Aciliyet duygusu hızlı haraket edebilme ihtiyacı yaratır, bu da büyüleyici bir etki beraberinde getirir.
PRESTİJ
Prestij eşliğinde verilmiş bir mesaj sizi diğerlerinden birkaç adım öne taşır. Gıpta edilmesini sağlar.
ASİ OLMAK, SIRADIŞI OLMAK
İnsanlar kendi rutinleri dışında farklı yollardan deneyim yaşamaktan büyülenirler.
Bu özelliklerin en az yarıdan bir fazlasını taşımıyorsanız yeterince "büyüleyici" değilsiniz demektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder