27 Eylül 2011 Salı

2010-2011'in en iyi Gazete, Dergi Reklamları

EN İYİ GAZETE MEDYA KULLANIMI

Felis 2011 Ödülleri'ne gazete kategorisinde toplam on reklam çalışması başvurdu. Dört proje kısa listeye kalabildir. Sadece bir proje ödüle uzanabildi.

”ŞİŞEDE DURMAYAN RENK”
Time ajansın Uludağ Limonata lansmanı için Haber Türk gazetesi birinci ve sonuncu sayfasını kullanarak yaptığı çalışma bu senenin en iyi gazete projesi seçildi. Ajansın projeyle ilgili açıklamaları:

İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Uludağ Limonata’nın serinlik vaadini, sıradışı, denenmemiş ve erişim anlamında etkili bir yöntemle vurgulamak hedeflenmiştir. Mesajın şaşırtıcı, yenilikçi ve kolayca dikkat çekecek şekilde verilmesi birinci öncelik olarak belirlenmiştir.

KREATİF UYGULAMA:
Bütünlüklü olarak marka iletişimde kullanılan Uludağ Limonata sarısı Haber Türk ana sayfa bütününde fon rengi olarak kullanılmış, manşet üstü ve arka sayfa ilanlarıyla markanın ‘serinlik mesajı’ verilmiştir. Bu uygulama sayesinde Türk basın tarihinde bir ilke imza atılmış, 12 Haziran 2011 seçim gününün en dikkat çekici basın ilanı yaratılmıştır.


video

HEDEF KİTLE VE SONUÇ:
Seçim gündemini takip ve merak eden gazete okurlarını hedeflenerek, bu uygulamayla 1.000.000’dan fazla okura ulaşılmış ve seçim iletişimi sonrasında satışlarda %44’e varan artış gözlenmiştir.

FELİS 2011 EN İYİ DERGİ MEDYA KULLANIMI
On iki projenin başvurduğu dergi kategorisinde sadece üç reklam projesi kısa listeye kalabildi. Ödül kazanan tek ajans, Continental için hazırladığı "HIZDAN VE GÜVENLİKTEN VAZGEÇMEYENLERE” başlıklı reklamıyla Lowe Ajans oldu. Ajanstan jüriye sunulan proje bilgileri:



İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Ultra hızlı performans lastiklerinin üstün yol tutuş performansı için farkındalık yaratacak bir çalışma isteniyordu. Hazırlayacağımız çalışmanın mecradaki diğer ilanlardan ayrılması ve tüketiciye ürün vaadini deneyimletmesi isteniyordu. Biz de bu beklentileri karşılayacak bir çalışma yaptık.

KREATİF UYGULAMA:
Sıradan dergi sayfalarının arasına, birbirlerini çeken zıt kutuplu iki mıknatıslı sayfa yerleştirdik ve bu sayfaları reklam alanı olarak kullandık. Yapışık duran sayfalar birbirlerinden ayrıldığında; bir sayfada Continental Ultra Hızlı Performans Lastiği’nin dokusu, diğer sayfada ise asfalt yol dokusunun yer aldığı görünüyor. Sayfalar birbirlerine yaklaştırıldığında ise lastik yola tekrar yapışıyor. Birbirilerinden zor ayrılan bu iki sayfa, dergi okuyucusunun ilgisini çekiyor ve sayfaları açanlar mekanizmayı anlamak için birkaç kez bu yapıştırma ve ayırma işlemini gerçekleştiriyor. Yani mesajımıza uzun süre maruz kalıyorlar.

HEDEF KİTLE:
Continental’in hedef kitlesi; lastiklerin yol tutuş performansını, sürüş güvenliğinin önemli bir parçası olarak görmektedir. Yola yapışan lastiklerin savrulmayı önleyerek yol güvenliğini sağladığı düşünülür. Rakip lastik markaları da, yol tutuş performansları üzerine iletişim faaliyetleri yürütmektedir. Bu iletişim kirliliğinde ancak farklı ve yaratıcı bir çalışma rakiplerden ayrışmayı sağlacaktı. Hedef kitlemize, Continental’in yola yapışarak gösterdiği yüksek yol tutuş performansını deneyimleten bir uygulama gerçekleştirdik.

SONUÇ:
Gerçekleştirdiğimiz uygulama, Continental lastiklerinin yol tutuşunun ne denli kuvvetli olduğunu, rakiplerden ayrışan farklı bir çalışmayla hedef kitlemize deneyimletme imkanı sağladı.Kullandığımız iki mıknatıslı sayfanın, diğer dergi sayfalarından daha kalın olması; dergiyi eline alanları direkt ilan sayfamıza yönlendirdi.İlanın farklı mekanizması okuyucuların daha uzun süre ilanı incelemelerine neden oldu. Continental’in üstün yol tutuş performansı farklı bir çalışmayla hedef kitleye aktarılmış oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder