Bu sene Cannes Lions Yaratıcılık Festivali 17-23 2012 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bu yıl dikkat çeken noktalar rakamlarla şöyle özetlenebilir:
- Yarışan proje sayısı geçen yıla oranla yüzde 19 arttı. 87 ülkeden toplam 34,301 proje yarıştı.
- Geçtiğimiz yıl 847 ödül dağıtılmıştı, bu yıl ise 1028 ödül dağıtıldı.
- 90 ülkeden 11 bin kişi festivali izlemeye geldi.
- Bir hafta boyunca 119 seminer, workshop, forum, master class, techtalks gerçekleştirildi. Bu sayı geçen yıl 87'ydi.
- Geçen yıl 13 olan kategori sayısı bu yıl 'Branded Content & Entertainment Lions' ve 'Mobile Lions' kategorilerinin eklenmesiyle 15'e yükseldi.
- En fazla başvuru 6 bin 56 projeyle 'Press' kategorisine olurken en az katılım 'Creative Effectiveness Lions' kategorisine oldu. Bu kategoride 92 proje yarıştı.
- En fazla başvuruyu Amerikalı ajanslar yaptı. Amerika geçtiğimiz yıl 4 bin 45 projeyle yarışmıştı, bu yıl 5 bin 58 projeyle yarıştı.
- Türkiye'nin başvuruları ise 2008'den bu yana -2011'i saymazsak- artarak devam ediyor. Türkiye'de 2008'de 227, 2009'da 253, 2010'da 420, 2011'de 376 ve 2012'de ise 560 projeyle yarıştı.
- Türkiye, 2007 ve 2008'de hiç ödül kazanamadı. 2009 ve 2010'da sekizer ödül kazanırken, 2011'de dokuz ödül kazandı. Bu yıl ise Türkiye'ye gümüş ve bronz aslan olmak üzere toplam 11 ödül geldi.
- Türkiye adına kazanılan ödüllerin 10 tanesini 'Press' ve 'Outdoor' kategorilerinde DDB&Co kazanırken, bir tanesini 'Media' kategorisinde Mindshare kazandı.
- Cannes Lions'ta yarışmaya gönderilen projeler için ödenen bedel 450 ila 1434 Euro arasında değişiyor.
- Cannes Lions'ı bir hafta izlemenin bedeli yaklaşık 2 bin 5 yüz Euro. Bu bedele konaklama, ulaşım ve yeme-içme dahil değil.
Link: http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=55733
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder