8 Mayıs 2012 Salı

İletişimde fark yaratanlar

Amerikalı ünlü reklamcı Ed McCabe yaratıcılığı tanımlarken şöyle demiştir: “Rakiplerinizi adaletsiz bir şekilde yenmenin tek yasal yolu yaratıcılıktır.” Tabii ki hem yasal hem de ahlaklı bir yoldur rakiplerinizi yaratıcılığı kullanarak geride bırakmak. Yaratıcılık reklam alanında olmazsa olmaz bir özellik. Pazarlamanın diğer disiplinlerinde de pazarlamacılar, iletişimciler fark yaratmaya çalışıyorlar ve vazgeçilmez olmak için yaratıcılığı kullanıyorlar. Pazarlama ve iletişim profesyonellerinin yaratıcı projelerinin en büyük ödülü kuşkusuz bu çabalarının iş sonuçlarına yansıması. Bir diğer önemli motivasyon ise çeşitli ulusal ve uluslararası yarışmalardan kazanılan ödüller.

MERCURY EXCELLENCE AWARDS
1987 yılında ilk kez dağıtılan uluslararası Mercury Excellence Awards halkla ilişkiler alanında kalite ve performansı birleştirerek mükemmelliğe ulaşmaya çalışan markaları ödüllendiriyor.

Profesyonel iletişimde mükemmelliği ödüllendiren ve 25’inci yılını kutlayan Mercury Excellence Awards 22 Mart’ta New York’ta gerçekleştirildi. 21 ülkeden 790 projenin başvurduğu, projelerin bütçe büyüklüklerine göre değil yaratıcılığına, etkililiğine, performansına ve başarısına göre değerlendirildiği ödüllerde bu yıl Türkiye’den iki marka ödül kazandı.

Kanyon, Uluslararası Mercury Excellence Awards’da, ‘Brand Awareness’ kategorisinde ‘Birlikte Örelim, Çocuklara Gönderelim’ ile Gold, ‘Kanyon Box’ ile de ‘Silver Mercury’ ödülünü kazandı. Vodafone ise ‘Community Relations’ ve ‘Market Expansion’ kategorilerinde ‘Silver Mercury’ ödülüne layık görüldü.


Birlikte Örelim, Çocuklara Gönderelim projesinin detaylarını http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=54976 linkinden okuyabilirsiniz.


Bir reklamcının beyin dalgaları


Son yıllarda tüketicinin duygularına hitap eden çalışmalar artarken, bir yandan da nöromarketing araştırmaları hız kazandı.

 Nöro ölçümlerde kullanılan EEG yöntemi beyinde nöronların harekete geçmesiyle oluşan aktiviteyi deneklerin başına yerleştirilen elektrotlarla ölçülüyor ve çıkan veriler analiz ediliyor.

EEG yöntemini kullanan Think Neuro şirketi geçtiğimiz günlerde Bülent Ersoy ve Azra Akın'lı Pepsi reklamlarını analiz etti. Reklamın yaratıcısı Serdar Erener de deneklerden birisiydi.

Sonuçlara bakıldığında Serdar Erener’in beyin dalgaları bir kaç nokta dışında diğer deneklerle benzerlik gösteriyor. Bu durumdan mutlu olduğunu belirten Erener, bunu kendisindeki ‘Zelig katsayısının’ yüksekliğine bağlıyor.

 Erener, reklamın EEG sonuçlarıyla ilgili şunları belirtti: 'Pepsi reklamının EEG sonuçlarına baktım. Reklamı gören alışverişçilerle grafiklerim hemen hemen aynı. Mutlu oldum. Sıradanlığımda bir bozulma olmamış demek. Yalnız iki yerde arızam var. Bir tanesi Bülent Ersoy’un salona girişinde bir ‘anlamlandırma zorluğu’ çekmişim. Niyesini anlamadım. İkincisi de Bülent Hanım ‘Pepsiler dakika dolu’ derken diğer alışverişçilerin yaşadığı dikkat artışı bende olmamış. Cep faturamı şirket ödediği için diye düşündüm.

 Kaynak: MediaCat Mayıs 2012 
Yazının tamamını http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=55182 linkinden okuyabilirsiniz.