8 Mayıs 2012 Salı

Bir reklamcının beyin dalgaları


Son yıllarda tüketicinin duygularına hitap eden çalışmalar artarken, bir yandan da nöromarketing araştırmaları hız kazandı.

 Nöro ölçümlerde kullanılan EEG yöntemi beyinde nöronların harekete geçmesiyle oluşan aktiviteyi deneklerin başına yerleştirilen elektrotlarla ölçülüyor ve çıkan veriler analiz ediliyor.

EEG yöntemini kullanan Think Neuro şirketi geçtiğimiz günlerde Bülent Ersoy ve Azra Akın'lı Pepsi reklamlarını analiz etti. Reklamın yaratıcısı Serdar Erener de deneklerden birisiydi.

Sonuçlara bakıldığında Serdar Erener’in beyin dalgaları bir kaç nokta dışında diğer deneklerle benzerlik gösteriyor. Bu durumdan mutlu olduğunu belirten Erener, bunu kendisindeki ‘Zelig katsayısının’ yüksekliğine bağlıyor.

 Erener, reklamın EEG sonuçlarıyla ilgili şunları belirtti: 'Pepsi reklamının EEG sonuçlarına baktım. Reklamı gören alışverişçilerle grafiklerim hemen hemen aynı. Mutlu oldum. Sıradanlığımda bir bozulma olmamış demek. Yalnız iki yerde arızam var. Bir tanesi Bülent Ersoy’un salona girişinde bir ‘anlamlandırma zorluğu’ çekmişim. Niyesini anlamadım. İkincisi de Bülent Hanım ‘Pepsiler dakika dolu’ derken diğer alışverişçilerin yaşadığı dikkat artışı bende olmamış. Cep faturamı şirket ödediği için diye düşündüm.

 Kaynak: MediaCat Mayıs 2012 
Yazının tamamını http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=55182 linkinden okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder