8 Nisan 2012 Pazar

Türk Reklam Yaratıcılarının Profil Araştırması

Birçok sanatçıya esin kaynağı olan, popüler kültürün ayrılmaz bir parçası haline gelen reklamlar aynı zamanda genel kültürel iklimi de önemli ölçüde şekillendiriyor. Malum, dilimizden reklam cingılları, aklımızdan reklam sloganları, sohbetlerimizden reklam esprileri eksilmiyor.

Reklamcılar hizmet verdikleri ürün ve markaları anlamak adına sayısız araştırma yaptırarak, kalitatif ve kantitatif değerlendirmelere başvurarak, toplumu sosyo-ekonomik statü gruplarına ayırarak, insanları demografik ve psikografik profiller altında tasnif edip içgörüler geliştirirek kitle davranışlarını etkilemeye ve yönetmeye çalışırlar.

İki yıl önce soluduğumuz kültürel atmosferi yaratan en önemli aktörler arasında yer alan reklam yaratıcılarının kim olduklarını anlamak amacıyla Era Research işbirliği ile bir araştırma yapmıştık. Bu yıl yine Era Research işbirliği ile araştırmayı tekrarladık. Amacımız iki yılda gerçekleşen değişiklikleri anlamaktı. 

Bu yıl yapılan araştırmada öne çıkan noktalar şunlar:


  • Sektörde kadın yaratıcı sayısı iki yılda yaklaşık yüzde 10 azalmış.
  • Reklam yaratıcılarının büyük bölümü mutlu çalışıyor. Çalışırken en mutlu oldukları anlar ise yeni ve doğru fikir yakaladıkları zamanlar.
  • Reklam yaratıcıları sabah ilk olarak Facebook ve twitter'a bakıyorlar.
  • Düzenli olarak izledikleri gazetelerin başında Hürriyet ve Radikal geliyor.
  • Düzenli olarak izledikleri dergilerin başında MediaCat ve Archive geliyor.
Yazının tamamını http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=54847 linkinden okuyabilirsiniz.

Kaynak: MediaCat Dergisi, Nisan 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder