26 Temmuz 2012 Perşembe

Ulusal Sağlık İletişimi Büyük Ödülü 'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyasına gitti

2012'de dördüncüsü gerçekleştirilen Farmaskop Ulusal Sağlık iletişimi Ödülleri 25 Temmuz 2012'de Bahçeşehir Üniversitesi'nde yapılan törenle sahiplerini buldu. 170 projeden Publicis Yorum tarafından Abdi İbrahim için gerçekleştirilen 'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyası büyük ödülün sahibi oldu.



Toplum sağlığı ve Türk ekonomisi açısından büyük önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda başlatılan “Akılcı İlaç Kullanımı” kampanyası ‘İlacın doktorun önereceği doz ve sürede, eczacıya danışılarak kullanılması’ gerekliliğine dikkat çekmek amacıyla başlatılmış.

Kampanyanın temel hedefi toplumda bilinçli ilaç kullanımına dair farkındalık yaratarak, davranış değişikliği oluşturabilmek.

Kampanya 20 Ocak 2012 tarihinde düzenlenen basın toplantısıyla başlamış ve Türkiye genelinde 24 bin eczacıya kampanya öncesi bilgilendirici mektuplar gönderilerek kampanya hakkında detaylı bilgi verilmiş.

Ayrıca, Mayıs 2012 tarihine kadar 16 şehirde 1.778 Aile Hekimi ve 16 fakültede 2.656 Intern öğrenciye eğitim toplantısı yapılmış. Türkiye’deki tüm eczanelere Akılcı İlaç Kullanımı projesine özel olarak tasarlanan 3 milyon poşet ve 10 bin sticker dağıtılarak projenin, uzmanların yanı sıra halka ulaşması da sağlanmış.

Kampanya kapsamında görsel ve basılı malzemelerin yanı sıra, TV reklamları, radyo spotları ve dergi ilanlarıyla daha geniş bir kitleye ulaşılması hedeflenmiş, sosyal medyada ise Facebook ve Twitter üzerinden kampanyayla ilgili düzenli bilgi akışı sağlanmış.

Kampanya için hazırlanan 360 derece iletişim planı çerçevesinde TV reklamları ile hedef kitlenin % 81’ine ulaşılmış ve radyo kanallarında yaklaşık 22.000 saniye boyunca 2.286 kampanya spotu kullanılmış. Kampanyanın etkisini ölçümlemek üzere bağımsız bir araştırma şirketi tarafından projenin 4. ayında tüm paydaşlarına yönelik bir kamuoyu araştırması yapılmış.
Bu araştırmada reklamların beğeni oranı %85, Abdi İbrahim hakkındaki görüşlere olumlu etkisi % 79 ve halkın bilinç düzeyi üzerindeki olumlu etkisi ise %73 olarak ölçülmüş.

'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyası Farmaskop Ulusal Sağlık İletişimi Ödülleri'nin Sosyal Sorumluluk bölümünde 'En İyi Bilinçlendirme/Farkındalık Yaratma' kategorisinin birincicilik, 'En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyası' kategorisinde başarı ödülü, ve 2012'nin büyük ödülünü kazanarak bir rekora imza attı.



1 yorum:

  1. işte bunu seviyorum^^ bu reklam kampanyasını çok sevmiştim zaten, paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil