26 Temmuz 2012 Perşembe

Ulusal Sağlık İletişimi Büyük Ödülü 'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyasına gitti

2012'de dördüncüsü gerçekleştirilen Farmaskop Ulusal Sağlık iletişimi Ödülleri 25 Temmuz 2012'de Bahçeşehir Üniversitesi'nde yapılan törenle sahiplerini buldu. 170 projeden Publicis Yorum tarafından Abdi İbrahim için gerçekleştirilen 'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyası büyük ödülün sahibi oldu.

video


Toplum sağlığı ve Türk ekonomisi açısından büyük önem taşıyan bilinçsiz ilaç kullanımı konusunda başlatılan “Akılcı İlaç Kullanımı” kampanyası ‘İlacın doktorun önereceği doz ve sürede, eczacıya danışılarak kullanılması’ gerekliliğine dikkat çekmek amacıyla başlatılmış.

Kampanyanın temel hedefi toplumda bilinçli ilaç kullanımına dair farkındalık yaratarak, davranış değişikliği oluşturabilmek.

Kampanya 20 Ocak 2012 tarihinde düzenlenen basın toplantısıyla başlamış ve Türkiye genelinde 24 bin eczacıya kampanya öncesi bilgilendirici mektuplar gönderilerek kampanya hakkında detaylı bilgi verilmiş.

Ayrıca, Mayıs 2012 tarihine kadar 16 şehirde 1.778 Aile Hekimi ve 16 fakültede 2.656 Intern öğrenciye eğitim toplantısı yapılmış. Türkiye’deki tüm eczanelere Akılcı İlaç Kullanımı projesine özel olarak tasarlanan 3 milyon poşet ve 10 bin sticker dağıtılarak projenin, uzmanların yanı sıra halka ulaşması da sağlanmış.

Kampanya kapsamında görsel ve basılı malzemelerin yanı sıra, TV reklamları, radyo spotları ve dergi ilanlarıyla daha geniş bir kitleye ulaşılması hedeflenmiş, sosyal medyada ise Facebook ve Twitter üzerinden kampanyayla ilgili düzenli bilgi akışı sağlanmış.

Kampanya için hazırlanan 360 derece iletişim planı çerçevesinde TV reklamları ile hedef kitlenin % 81’ine ulaşılmış ve radyo kanallarında yaklaşık 22.000 saniye boyunca 2.286 kampanya spotu kullanılmış. Kampanyanın etkisini ölçümlemek üzere bağımsız bir araştırma şirketi tarafından projenin 4. ayında tüm paydaşlarına yönelik bir kamuoyu araştırması yapılmış.
Bu araştırmada reklamların beğeni oranı %85, Abdi İbrahim hakkındaki görüşlere olumlu etkisi % 79 ve halkın bilinç düzeyi üzerindeki olumlu etkisi ise %73 olarak ölçülmüş.

'Akılcı İlaç Kullanımı' kampanyası Farmaskop Ulusal Sağlık İletişimi Ödülleri'nin Sosyal Sorumluluk bölümünde 'En İyi Bilinçlendirme/Farkındalık Yaratma' kategorisinin birincicilik, 'En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyası' kategorisinde başarı ödülü, ve 2012'nin büyük ödülünü kazanarak bir rekora imza attı.



18 Temmuz 2012 Çarşamba

Sayılarla Cannes 2012


Bu sene Cannes Lions Yaratıcılık Festivali 17-23 2012 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bu yıl dikkat çeken noktalar rakamlarla şöyle özetlenebilir:


  • Yarışan proje sayısı geçen yıla oranla yüzde 19 arttı. 87 ülkeden toplam 34,301 proje yarıştı. 
  • Geçtiğimiz yıl 847 ödül dağıtılmıştı, bu yıl ise 1028 ödül dağıtıldı. 
  • 90 ülkeden 11 bin kişi festivali izlemeye geldi. 
  • Bir hafta boyunca 119 seminer, workshop, forum, master class, techtalks gerçekleştirildi. Bu sayı geçen yıl 87'ydi. 
  • Geçen yıl 13 olan kategori sayısı bu yıl 'Branded Content & Entertainment Lions' ve 'Mobile Lions' kategorilerinin eklenmesiyle 15'e yükseldi. 
  • En fazla başvuru 6 bin 56 projeyle 'Press' kategorisine olurken en az katılım 'Creative Effectiveness Lions' kategorisine oldu. Bu kategoride 92 proje yarıştı. 
  • En fazla başvuruyu Amerikalı ajanslar yaptı. Amerika geçtiğimiz yıl 4 bin 45 projeyle yarışmıştı, bu yıl 5 bin 58 projeyle yarıştı. 
  • Türkiye'nin başvuruları ise 2008'den bu yana -2011'i saymazsak- artarak devam ediyor. Türkiye'de 2008'de 227, 2009'da 253, 2010'da 420, 2011'de 376 ve 2012'de ise 560 projeyle yarıştı. 
  • Türkiye, 2007 ve 2008'de hiç ödül kazanamadı. 2009 ve 2010'da sekizer ödül kazanırken, 2011'de dokuz ödül kazandı. Bu yıl ise Türkiye'ye gümüş ve bronz aslan olmak üzere toplam 11 ödül geldi. 
  • Türkiye adına kazanılan ödüllerin 10 tanesini 'Press' ve 'Outdoor' kategorilerinde DDB&Co kazanırken, bir tanesini 'Media' kategorisinde Mindshare kazandı. 
  • Cannes Lions'ta yarışmaya gönderilen projeler için ödenen bedel 450 ila 1434 Euro arasında değişiyor. 
  • Cannes Lions'ı bir hafta izlemenin bedeli yaklaşık 2 bin 5 yüz Euro. Bu bedele konaklama, ulaşım ve yeme-içme dahil değil.
Link: http://mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=55733

Eşinizle fazla vakit geçirirseniz ona benzer misiniz?

Reklamlar geçtiğimiz Aralık ayında yayınlandığında da epeyce yankı bulmuştu. Avusturalya'dan Clemenger BBDO, Melbourne tarafından Carlton Mid birası için hazırlanan reklamlar erkekler için oldukça etkili mesajlar taşıyordu.

Geçen ay Cannes Lions Yaratıcılık Festivali Press kategorisinde altın ödül kazanan reklamlarda erkeklere 'biraz daha kal' diye sesleniliyor ve başlığı 'Spending too much time with the wife' şeklinde. Erkeklere bardan erken ayrılırlarsa ve evde eşleriyle çok vakit geçirirlerse kötü şeyler olabileceğini belirten esprili reklamın iddiasına katılmıyorum ama çok yaratıcı bulduğum için burada paylaşmak istedim.






16 Temmuz 2012 Pazartesi

Türkiye'nin en iyi out of home reklamları-2011

25 Nisan 2012 tarihinde MediaCat dergisinin düzenlediği bir törenle 2011'in en iyi out of home reklamları ödüllendirilmişti. Altıncısı düzenlenen MediaCat Out Of Home Ödülleri'ni kazananlar Reklamverenler Derneği Asbaşkanı Hakan Turalı başkanlığındaki 24 kişilik seçici kurul tarafından belirlendi. Büyük ödüller TBWA/İstanbul ve Mindshare'e gitti. Diğer kazanan projeler için şu şekilde.

ELDEN ELE PARA, T. İŞ BANKASI, MEDİNA TURGUL/DDB

Medina Turgul/DDB, Türkiye İş Bankası Elden Ele Para
En İyi Raket Reklamı Kategorisi (Format) Birincilik Ödülü

TARLADAN EVE DOMATES, PRUNUS, MEDİNA TURGUL/DDB


Medina Turgul DDB, Prunus 
En İyi Billboard Tekli Kullanım Kategorisi (Format) Birincilik Ödülü


TÜRKİYE'DE HAVACILIĞI BİZ BAŞLATMADIK AMA BİZ DEĞİŞTİRDİK



Ultrarpm, Pegasus Türkiye'de Havacılığı Biz Başlatmadık ama Biz Değiştirdik, 
En İyi Billboard Çoklu Kullanım Kategorisi (Format) Birincilik Ödülü

AUDI QUATTRO, DOĞUŞ OTOMOTİV, DDB&CO
 

DDB&Co, Audi Quattro, Doğuş Otomotiv,
En İyi Megaboard Reklamı Kategorisi (Format) Birincilik Ödülü


TADİLAT VAR AMA SANAT DEVAM EDİYOR, AKBANK SANAT, PUBLİCİS YORUM


Publicis Yorum, Tadilat Var ama Sanat Devam Ediyor Akbank Sanat, 
En İyi Bina/Duvar Üzeri Reklamı Kategorisi Birincilik Ödülü

VODAFONE'DA İNECEK VAR! VODAFONE, OMD TÜRKİYE


OMD Türkiye, Vodafone’da İnecek Var!, Vodafone, 
En İyi Indoor Birincilik Ödülü

NESTLE CHOCOLIKE, NESTLE, WANDA DIGITAL


Wanda Digital, Nestlé Chocolike, Nestlé, 
En İyi Dijital Reklam (Ekran, vb.) Kategorisi (Format) Birincilik Ödülü


SEVGİLİNE VODAFONE'DAN BİR ÇİÇEK HEDİYE ET, VODAFONE, OMD İSTANBUL


OMD Türkiye, Sevgiline Vodafone’dan Bir Çiçek Hediye Et.., Vodafone,
En İyi Billboard Tekli Kullanım Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü


DIGILAND, DIGITURK, ZENITHMEDIA


Digiland, Digiturk, Zenithmedia, 
En İyi Billboard Çoklu Kullanım  Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü

TASARIM HARİKASI DEV VODEMLİ LAPTOP, VODAFONE, OMD TÜRKİYE 


OMD Türkiye, Tasarım Harikası Dev Vodemli Laptop, Vodafone,
En İyi Megaboard Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü


DORİTOS CİPSLER İÇİNDE HUYSUZ, PEPSICO FRITOLAY, MEDİNA TURGUL/DDB
Medina Turgul DDB,Doritos Cipsler içinde Huysuz, PepsiCo Fritolay, 
En İyi Raket Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü


GNCTRKCLL SINAV SONRASI STRES ATMA DURAĞI, TURKCELL, MINDSHARE


Mindshare, GNCTRKCLL Sınav Sonrası Stres Atma Durağı,Turkcell,
En İyi Otobüs Durağı Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü


DUVAR REKLAMI SANAT VE CAZ'LA BULUŞTU, VODAFONE

OMD Türkiye,Team Red, Duvar Reklamı Sanat ve Caz’la Buluştu, Vodafone, 
En İyi Bina/Duvar Üzeri Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü

En İyi Tasarım Kategorisi (Teknik) Birincilik Ödülü

%100 FAZLA GÜÇ SIFIR AĞIRLIK, P&G, MEDIACOM/KINETIC


MediaCom&Kinetic, %100 Fazla Güç Sıfır Ağırlık, P&G,
En İyi Silindir Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü

PEGASUS KIRMIZI BAVUL, PEGASUS, ZENITHMEDIA


Zenithmedia, Pegasus Kırmızı Bavul/Özel Araç Giydirme,  Pegasus, 
En İyi Araç Giydirme Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü

FIAT DUCATO BİZİM MARKET UYGULAMASI, PEOPLE COMMUNICATIONS



People Communications, FIAT Ducato, Bizim Market Uygulaması, FIAT,
İyi Indoor Reklamı Kategorisi (Ambiant) Birincilik Ödülü


MORE PEOPLE. MORE MINI, MINI, TBWA/İSTANBUL


TBWA\Istanbul, More People. More MINI., MINI,
En İyi Ortam Uygulaması/Gerilla Reklamlar Kategorisi Birincilik Ödülü


VESTEL 3D LED TV/3D KURT WENNER ÇİZİMİ, VESTEL, ZENITHMEDIA


Zenithmedia/ Güzel Sanatlar,Vestel 3D LED TV/3D Kurt Wenner Çizimi, Vestel,
En İyi İllüstrasyon Kategorisi  (Teknik) Birincilik Ödülü

En iyi Ortam Uygulaması/Gerilla Reklamlar Kategorisi (Ambiant) Başarı Ödülü

Büyük ödül kazanan out of home projeleri: Bay İnşaat, Turkcell

Her yıl gerçekleştirilen MediaCat Out Of Home Ödülleri'nin bu yıl büyük ödül kazanan iki projesi 25 Nisan 2012 tarihinde MediaCat dergisinin düzenlediği bir törenle sahiplerini buldu. Altıncısı düzenlenen MediaCat Out Of Home Ödülleri'ni kazananlar Reklamverenler Derneği Asbaşkanı Hakan Turalı başkanlığındaki 24 kişilik seçici kurul tarafından belirlendi.

Büyük ödüllerden ilki tüm kategorilerin birincileri arasında yapılan oylama sonucunda seçilen Bay İnşaat'ın 'Tasarım İş Makinaları' isimli projesini gerçekleştiren TBWA/İstanbul'a gitti. 

İkinci büyük ödül ise Out of Home Kampanyaları kategorisine yapılan başvuruların değerlendirilmesi sonucunda belirlendi. 2011'in en iyi out of home kampanyası büyük ödülü Turkcell için gerçekleştirdiği 'Hayat Paylaşınca Güzel Relansman Kampanyası'yla Mindshare'e gitti.

TASARIM İŞ MAKİNALARI, BAY İNŞAAT, TBWA/İSTANBUL
245 projenin yarıştığı MediaCat Out Of Home Ödülleri'nde büyük ödül TBWA/İstanbul tarafından Bay İnşaat için hazırlanan 'Tasarım İş Makinaları' isimli çalışmaya gitti.

video

  TBWA\Istanbul, Tasarım İnşaat Makineleri, Bay İnşaat 
MediaCat Out Of Home Ödülleri 2012 Büyük Ödülü
En İyi Araç Giydirme Kategorisi (Ambient) Birincilik Ödülü
En İyi Ortam Uygulaması/Gerilla Reklamlar Kategorisi Başarı Ödülü

EN İYİ OUT OF HOME KAMPANYASI BÜYÜK ÖDÜLÜ, TURKCELL, MINDSHARE

video

Mindshare, Turkcell Hayat Paylaşınca Güzel Relansman Kampanyası, Turkcell, 
En İyi Out Of Home Kampanyası Kategorisi Büyük Ödülü