MediaCat Felis ödülleri 2011'de altıncı kez sahiplerini buldu. Uzun ve yoğun bir çalışmadan sonra 10 kişilik ön jüri, 20 kişilik seçici kurul, Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir başkanlığında değerlendirmelerini tamamladı.
Yarışmaya 1 Temmuz 2010 ile 30 Haziran 2011 tarihleri arasında uygulanmış 685 reklam-tanıtım projesi başvurdu. Önjürinin değerlendirmesi sonucunda 275 proje kısa listeye kaldı.
33 kategorinin sekizinde ödül verilmezken, 25 proje birincilik ödülü, 24 proje ise başarı ödülü kazandı.
"EN İYİ TELEVİZYON MEDYA KULLANIMI
”COCA-COLA ÜRÜN YERLEŞTİRME”
Bu kategoriye toplam 28 proje başvurdu. Önjüri değerlendirmesinde 11 proje kısa listede yarışmaya hak kazandı. 6 Ekim'de Hyatt Otel'de yapılan Seçici Kurul değerlendirmesinde birinciliği Universal McCann ajansın gerçekleştirdiği "Coca-Cola Ürün Yerleştirme" isimli proje kazandı.
İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Nisan 2011'de yürürlüğe giren yeni RTÜK kurallarıyla ilk defa TV’lerde ürün yerleştirme serbest hale geldi. Ajans 1 Nisan'dan itibaren 15 gün boyunca 4 ana kanalda,sanal yerleştirme, senaryo entegrasyonu ile pasif ve aktif ürün yerleştirme gibi farklı uygulamalar gerçekleştirmiş. Aynı zamanda Coca-Cola’nın 125. Yılı nedeniyle konuklu yarışma ve OPT (of-prime-time) kadın programlarında sürpriz hediyeler dağıtılarak kutlama yapılmış.
KREATİF UYGULAMA:
Kanallarda içerik ve uygulama açısından uygun olan tüm diziler seçilmiş. Özellikle de performansı yüksek olan diziler. Ana tema olarak "keyifli bir yemek için bahaneye ihtiyaç yok" fikri seçilmiş. Amaç Coca-Cola'nın haftasonu yemeklerini kutlamaya dönüştürmek. Bunun için dizilere senaryo entegrasyonu yapılmış. Bununla birlikte uygun yemek sahneleri olan dizilerde Coca-Cola’nın masada yeralması ve seçilen dizi karakterlerinin birebir içmesi sağlanmış.
HEDEF KİTLE VE SONUÇ:
Projenin ana hedef kitlesi 15-44 yaş arası tüm kişiler. 5 ana kanalda, 23 farklı programda toplam 4.165 saniye görünürlük elde edilmiş. Ürün yerleştirme yapılan dizilerde Coca-Cola marka bilinirliği %57 (Kaynak: Synovate) Ürün yerleştirme yapılan dönemde “reklamı görülen marka bilinirliğinin” 6 puan artmış.(Kaynak: Synovate)
BAŞARI ÖDÜLLERİ
Televizyon kategorisinde başarı ödülleri Mindshare'in gerçekleştirdiği "Omo Öyle Bir Geçer Zaman ki-Osman" projesiyle MediaCom'un "Marshall Osmanlı Renkleri, Muhteşem Yüzyıl Sponsorluğu" isimli projesine gitti.
İnternette takılmak varken siz hâlâ sınalgı mı izliyorsunuz?
YanıtlaSil