29 Eylül 2011 Perşembe

En iyi indoor, instore projesi: “BONUS CARD AD. D BOX”

MediaCat Felis Ödülleri'ne 2011'de Mecra Bölümü, En İyi Instore/Indoor Kullanımı kategorisine 19 proje başvurdu. Ön jüri değerlendirmesinde kısa listeye 9 proje kaldı. Seçici Kurul değerlendirmesinde ise Cereyan Medya'nın Garanti Bankası için hazırladığı

“BONUS CARD AD. D BOX” isimli projesi birincilik ödülü kazanırken, OMD İstanbul'un Vodafone için hazırladığı "VODAFONE'DA İNECEK VAR" projesi başarı ödülünün sahibi oldu.

“BONUS CARD AD. D BOX”
Garanti Bankası için gerçekleştirilen “BONUS CARD AD. D BOX” çalışmasının ajans tarafından gönderilen bilgileri işin tüm süreçlerini açıklıyor.



İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Finans tutum ve alışkanlıklarına yönelik son dönem araştırmasına göre Türkiye’de kredi kartı kullanıcılarının cüzdanlarında ortalama 1.6 kart bulunmaktadır.

Bonus Card’in kullanım amaçları TGI araştırması verileriyle analiz edildiğinde, market alışverişi, giysi alışverişi ve petrol alımlarında kartın kullanımının oldukça yaygın olduğu, ancak yeme/içme kullanımlarının %25.8 ile diğerlerine göre daha düşük kaldığı tespit edildi.

Bu içgörüden yola çıkarak, yeme/içmeye yönelik kredi kartı tüketim noktalarında Bonus Card’in daha fazla kullanılmasına yönelik özel bir proje düşünüldü.

Projede, Bonus Card’in restoran ve cafe ödemelerinde aktif kullanılan bir kredi kartı olması hedeflendi.

KREATİF UYGULAMA:
Proje için Aşk Cafe, Cafe Pi gibi İstanbul’un seçkin cafelerine yönelik, adı AD.D BOX (ADDED advertising BOX/ Reklam Eklenmiş Kutu) olan yeni bir reklam mecrası yaratıldı.

Bu projeyle birlikte, cafelerin müşteri harcamalarını bildirdikleri hesap kutuları artık bir reklam mecrası haline gelmişti. Kutunun iç kapak yüzeyine yerleştirilen sesli, görüntülü dijital ekranda BONUS CARD’ın bu projeye özel olarak hazırlanan reklam filmi, dış yüzeyi cafe’nin ismi ile markalanarak tüketicilere sunuldu. Hesabını ödemek üzere kutuyu açan tüketiciler hiç beklemedikleri anda Bonus Card’ın eğlenceli müziği ile karşılaştılar ve bu yakın iletişime şaşırdılar.

Sesli ve görüntülü reklam filminde Bonus Card kullanımının avantajlarını dinleyen tüketiciler, çoğu zaman ödeme tercihlerini değiştirerek Bonus Card’larını kullanmayı tercih ettiler.



HEDEF KİTLE VE SONUÇ:
Bonus Card sahibi 25-44 yaşındaki ABC1 sosyal gruba mensup yetişkinler hedeflendi.

Hedeflendiği gibi tüketiciyle tam tüketim anında etkileşime geçen bu yaratıcı uygulama ile markaya ilgi ve farkındalık artmıştır. Ödeme anında bir çok tüketicinin reklamdan etkilenerek, ödeme tercihini Bonus Card olarak değiştirdiği gözlenmiştir. Kampanya döneminde projenin gerçekleştiği cafelerde Bonus Card kullanımı oranında ortalama da %35 oranında artış görülmüştür. Ciro etkisinin yanı sıra Türkiye’de ilk kez yapılan bir uygulama olmasından dolayı yüksek WOM etkisi sağlanmıştır.

BAŞARI ÖDÜLÜ: ”VODAFONE’DA İNECEK VAR”
Bu kategoride başarı ödülü OMD İstanbul tarafından Vodafone için gerçekleştirilen ”VODAFONE’DA İNECEK VAR” projesine gitti. Vodafone Genel Müdürlüğünün bulunduğu İstanbul Maslak'taki metro istasyonunun durak ismi değiştirilerek proje hayata geçti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder