18 Aralık 2011 Pazar

2011'de tüketicinin "en samimi" bulduğu 10 marka

Tüketicinin 2011’de en samimi bulduğu markaların ilk sırasında Nokia, Ülker ve Türk Hava Yolları yer aldı.


Markalar mesajlarını oluştururken bir taraftan satış için çabalarken diğer taraftan ise tüketiciyle manevi bir bağ kurabilmek için önemli yatırımlar yapıyorlar. Markalar için son derece önemli olan, tüketiciye yakın durabilmek, onlarla duygusal, manevi bir bağ kurabilmek konusunda acaba kimler başarılı olabiliyor?
2011’de Ipsos KMG işbirliği ile MediaCat dergisinin yaptığı araştırmada şu soruların yanıtlarını aranmıştı: Tüketiciler hangi markaların iletişim mesajlarını kendilerine daha yakın buluyor, hangi markaların kendileri ile daha samimi bir iletişim yürüttüğünü düşünüyor?

Araştırma, 22 Ağustos – 23 Eylül 2011 tarihleri arasında, Türkiye kent nüfusu temsili 1200 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Türkiye’yi temsil edecek şekilde 12 ilde gerçekleştirilen araştırma sonucunda; 15-60 yaş arası kadın (yüzde 50) ve erkek (yüzde 50) bireylerle görüşüldü. Görüşmeler, CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmeleri) tekniği kullanılarak yapıldı.

Tüketicinin en samimi, kendisine en yakın bulduğu markaların pek çoğu aynı zamanda bilinirliği en yüksek markalar. Ancak bu şu anlama gelmiyor: En bilinen markalar aynı zamanda en samimi bulunuyor. Bunu yakalayabilmek o kadar da kolay değil. İşte 2011'de her ikisini başararak tüketicinin en samimi bulduğu ilk 10 marka arasına girmeyi başaranlar:

2011'İN EN SAMİMİ 10 MARKASI
01. Nokia
02. Ülker
03. Türk Hava Yolları
04. Turkcell
05. Algida
06. TT NET
07. Efes Pilsen
08. Arçelik
09. Pınar
10. Yeni Rakı

Kaynak: MediaCat-Ipsos KMG araştırması, MediaCat Kasım 2011

1 yorum:

  1. Nokia'nın her yıl aynı başarıyı yakalamasına şaşırmışımdır.Sizce neden?

    YanıtlaSil