IDLE SOURCING /ATIL KAYNAKLARIN GÜCÜ
Tüketicilerin katkılarını iş süreçlerine belirgin bir şekilde katmak hem dünyada hem de Türkiye'de birkaç yıldır oldukça gündemde. Önümüzdeki yıl da önemini koruyacak ve özellikle teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha kolay hale gelecek olan bu trendi uzmanlar şöyle tanımlıyor: 'IDLE SOURCING, onarılması gereken yolları belirlemekten uzayda hayatın varlığına dair işaretler saptamaya kadar, herhangi bir şeye katkıda bulunmayı, son derece basit ve zahmetsiz bir hale getiren ürün ve hizmetleri kapsayan bir trenddir:'
Klasik iş yapma şeklini yavaş yavaş terk ederek daha inovatif yöntemlerle tüketiciyi iş süreçlerine dahil etme eğilimi 2012'de de hızlanarak devam edecek.
Bir şeye katkıda bulunma şansına sahip olmak ve kendilerinden daha büyük ve önemli bir oluşumun parçası olmak insanlar arasında her zaman popüler olmuştur. Aslında tüketicilerin çoğu bunu yapmak ister. Ancak katkıda bulunmak hem zor hem de zahmetli bir iştir.
2012’de sürekli internet bağlantısı, GPS ve hareket-tanıma fonksiyonu olan akıllı telefonların yaygınlaşması, tüketicilerin anlık olarak nerede oldukları ve ne yaptıkları ile ilgili datayı diğerleriyle paylaşmalarına imkân sağlayacak. Tabii ki bu fonksiyonları kullanmaya kendilerinin izin vermiş olduklarını varsayarsak. Önümüzdeki yılda da ateşli bir şekilde tartışılmaya devam edecek olan 'özel hayatın gizliliğinin korunması' başka bir yazının konusu.
IDLE SOURCING ÖRNEKLERİ
IDLE SOURCING için birkaç örnek vermek gerekirse, en ilham verici olanlar şunlar olacaktır:
STREET BUMP/SOKAK ÇUKURU
Mart 2011’de Boston’da denemesi yapılan Street Bump (Sokak Çukuru) adındaki uygulama, akıllı telefon sensörlerini kullanarak oluşturduğu yol durumu haritasını, eş zamanlı olarak belediye yetkilileriyle paylaşıyor. Android tabanlı olan uygulama, aracı kullanan kişinin cep telefonunun akselerometre ve GPS teknolojisi sayesinde aracın nerede ve ne zaman çukura girdiğini kaydederek otomatik raporlama özelliğine sahip.
WAZE
İsrailli crowd-sourcing temelli navigasyon uygulaması Waze Ekim 2011 itibariyle 45 ülkeden yedi milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Uygulama ücretsiz navigasyon hizmeti vermenin yanı sıra, aynı bölgede bulunan kullanıcılar arasında yol durumu ile ilgili uyarıların canlı paylaşımını da sağlıyor. Kullanıcılar isterlerse oturum açıp arkadaşlarının bulunduğu lokasyonu görebiliyorlar.
Türkiye'den de birçok teknoloji şirketinin geliştireceği bu tür projelere önümüzdeki yıl tanık olacağız.
Kaynak: www.trendwatching.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder