7 Aralık 2011 Çarşamba

2012'de tüketicilere "ŞIK FIRSATLAR" sunan tüm markalar kazanmaya devam edecek

2012'de iş dünyasının radarında olması gereken 12 trendi açıklayan ünlü trend analiz sitesi www.trendwatching.com sitesi, en önemli trendlerden birinin "Dealer Chic" olacağını belirtti. Serbest bir çeviriyle "Fırsat Şıklığı" diyebileceğimiz bu trendin daha uzun yıllar gündemde kalacağı konuşuluyor.

Tüketiciler fiyat indirimi ya da hediye gibi avantajlardan her zaman hoşlanmışlardı. Ancak, günümüzde indirim fırsatlarını takip etmek milyonlarca tüketicinin günlük hayatının ayrılmaz bir parçası oldu. Eskiden indirim peşinde koşmak gizlenecek, utanılacak bir durum olarak algılanırken günümüzde tüketiciler için fırsatlardan yararlanmak bir yaşam tarzı, gurur duyulacak bir durum oldu. Üstelik uzmanlar bunun nedeninin ekonomik kriz olmadığını, aksine bu trendin uzun süreler geçerliliğini koruyacağını belirtiyorlar. Zira tüketiciler için fırsatları takip etmek salt ekonomi yapmanın ötesinde, heyecan, kovalamaca, kontrolde olmak, zeki görünmek ve bu sayede statü elde etmek gibi amaçlara da hizmet ediyor. Markalar ise her geçen gün tüketicilere promosyon ve fırsat teknikleri sunmanın daha yeni ve inovatif yöntemlerini keşfediyorlar.

"Fırsat Şıklığı" trendinin önümüzdeki yıllarda giderek daha da önem kazanacak olmasını uzmanlar üç nedene bağlıyor.

DAHA AZ PARAYLA DAHA ÇOK DENEYİM
İnsanlar harcayacak daha az paraları olmasına rağmen, daha fazla deneyim istiyorlar. Ekonomik krizle karşı karşıya olan ülkelerdeki tüketicilerin indirim ve fırsatları sevinçle karşılamaları doğal. Ancak günümüzde, kemerleri sıkmak zorunda olmayan tüketiciler de temel ihtiyaçlarından, tek seferlik lüks alımlara kadar, hemen hemen tüm alışverişlerinde fırsatları kolluyor.

Çünkü tüketiciler mümkün olduğunca çok sayıda deneyim yaşamak motivasyonuyla hareket ediyor. Bu tüketiciler için, arttırdıkları her kuruş yeni ürün ve hizmet, yani yeni deneyimler için harcanabilecek daha fazla para anlamına geliyor.

Nielsen'in Ekim 2011'de açıkladığı verilere göre tüketicilerin tasarruf yapma yöntemleri arasında ilk sırada yüzde 59'la "indirimden alışveriş yapmak" geliyor. İkinci sırada ise yüzde 48'le "indirim kuponu kullanmak" var. İndirim kuponunun en çok kullanıldığı ülkelerin başında ise Çin, Amerika ve Hong Kong geliyor.

KULLANILAN ARAÇLARIN YARATTIĞI MOTIVASYON
Eskinin klasik fırsatlarına göre teknolojik ve online inovasyonun çıkış noktası haline gelen yeni fırsat teklifleri, tüketiciler tarafından akıllıca, havalı ve eğlenceli olarak algılanmaya başladı.

Tüketiciler şu anda internet ve cep telefonları sayesinde fırsatlardan haberdar olmak, yararlanmak ve fırsatları diğerleriyle paylaşmak için yeni teknolojileri kullanıyorlar.
İYİNİN DE İYİSİ
Tüketicilerin en iyi ürünü en ucuz fiyata alması her geçen gün daha kolay hale geliyor. Mobil veya online ulaşım sayesinde tüketiciler anlık olarak sadece fırsatların kendisine değil, söz konusu ürün ve hizmetlerden daha önce yararlanmış tüketicilerin değerlendirmelerine de ulaşabiliyor. Bu sayede tüketiciler ödedikleri paranın karşılığında iyinin de iyisi ürün veya hizmet almayı garantilemiş oluyorlar.


ÖNÜMÜZDEKİ YIL NELER OLACAK?
Tüketiciler aklınıza gelen hemen her alanda fırsat teklifleri beklemeye daha da fazla koşullanmış olacaklar.
Fırsat tekliflerinin tetiklediği anlık alışveriş fırsatları ve özel bir konu veya alanda geçerli fırsatları arama olanakları daha da sofistike hale geleceği için indirimlerden sıkılma ve yorulma durumu henüz söz konusu olmayacak.

Tüketicilerin profil ve tercihlerini dikkate alarak yapılan doğru fırsat teklifleri sayesinde anında alışveriş olanakları artış gösterecek. Artık ‘tüketiciler teklifleri değil’, ‘teklifler tüketicileri’ bulacak. Tüketicilerin iznine tabi fırsat teklifleri dönemi başlayacak.

Lokasyon temelli ve gerçek zamanlı fırsat tekliflerinin artmasıyla özel bir alanda fırsat teklifleri araması yapmak daha doğru ve isabetli sonuçlar verecek.

Fırsat siteleri sadakate daha çok önem verecek, yeni, sadık müşteriler kazanmak ve mevcut müşterilerini ödüllendirmek için fırsatları kullanacaklar. Bu durum, fırsat teklifleri sunan markalarla ilgili olası negatif algının daha da azalmasını hatta tamamen yok olmasını hızlandıracak.

Herhangi bir fırsata ait değerlendirmelere gerçek zamanlı olarak ulaşmak tüketiciler için çok daha kolay hale gelecek, hatta değerlendirmeler otomatik olarak fırsat teklifinin ekinde geliyor olacak.

Daha fazla sayıda marka tüketicinin gözünde ‘indirimsiz, tam’ fiyat taleplerini meşrulaştırabilmek için ürün veya hizmetlerinin benzersiz özelliklerini ön plana çıkartmaya çalışacak.

Kaynak: http://www.trendwatching.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder