27 Ocak 2012 Cuma

2012 reklam yatırımlarıyla ilgili öne çıkan noktalar

Reklam Ufukları Araştırması her yıl Aralık ayında o yılın en büyük 100 reklamveren şirketinin medya ve pazarlama yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşir. Yöneticilere sorduğum dört soruyla bir sonraki yılki reklam yatırımları hakkında bilgi alırım. Bizzat benim yürüttüğüm bir araştırmadır. Bu yıl 100 reklamverenin 70 tanesi sorulara yanıt verdi.

2012 yılı reklam yatırımları için öne çıkan birkaç noktayı şöyle özetleyebilirim: 
  • 2011 yılında büyük 100 reklamverenin reklam harcaması toplam reklam yatırımlarının yüzde 75.08’ini oluşturmuş.
  • Bu yıl seçimler nedeniyle yaptığı yoğun reklamlarla 56.sırada yer alan AK Parti'nin 2012'de seçim olmayacağı için ilk 100 reklamveren arasında yer alması beklenmiyor.
  • En büyük 100 reklamveren arasında yer alan üç GSM operatörü 2012'de yatırımlarını arttırarak devam edecekler. 2011'de reklam yatırımını en fazla artıran marka Avea olmuş. Sekizinci sıradan beşinci sıraya yükselmiş.
  • 2011'de reklam yatırımlarını en çok artıran markalardan birisi de TTNET olmuş.On üçüncü sıradan yedinci sıraya yükselmiş. 
  • 2011'de en büyük 100 reklamveren arasında yer alan üç inşaat şirketinin bir tanesi yatırımlarını artırarak devam edecek. Diğer ikisi projeleri tamamlandığı için 2012'de hiç reklam yapmayacak.
  • 2012’de iki mecra paylarını artırarak yoluna devam edecek: Televizyon ve dijital.
  • Gazete ve outdoor reklam yatırımlarında düşüş olabilir.
  • Dergi, sinema ve radyo az da olsa küçülerek yollarına devam edecekler.
Yazının tamamını okumak isteyenler için link: http://www.mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=54032

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder