TÜRKİYE'NİN LOVEMARK'LARI
MediaCat dört yıldır Türkiye’nin Lovemark’ları araştırmasını yapıyor.
Lovemarks araştırmasında amaç Türk tüketicisinin tüketicisinin aşkla bağlı olduğu markaları belirlemek. Araştırma bu yıl Ipsos KMG işbirliği ile 22 kategoride gerçekleştirildi. Araştırmada tüketicilere belirli kategorilerde ‘en sevdiği marka’ soruldu.
LİDER: NOKİA
2007 yılından bu yana Türk tüketicisinin Lovemark’ları araştırmasında liderliği Nokia diğerlerine bırakmıyor. 2007’de yüzde 84’lük oranla en sevilen marka olan Nokia, bu yıl yüzde 67’lik bir oranla yine birinciliğini korudu.
LOVEMARKS 2011
Lovemark 2011 araştırması 30 Mayıs – 24 Haziran 2011 tarihleri arasında Ipsos KMG işbirliğinde gerçekleştirildi ve Türkiye’yi temsil eden 12 ilde, 15-55 yaş aralığındaki kadın-erkek bin 153 kişi ile görüşülerek elde edilen veriler bilgisayar destekli telefon görüşmeleri tekniği (CATI) ile derlendi.
Bu yıl geçmiş yıllarda olduğu gibi Türk tüketicisinin tutkuyla bağlandığı, en sevdiği marka yine Nokia olurken ikinci sırada Türk Hava Yolları yer aldı. Turkcell ise %57'lik bir oranla en sevilen markalar sıralamasında 3. oldu.
EN SEVİLEN 10 MARKA
01. Nokia
02. THY
03. Turkcell
04. TTNET
05. Arçelik
06. Coca-Cola
07. İstikbal Mobilya
08. Kanal D
09. Omo
10. Casper Bilgisayar
Kaynak: MediaCat Ağustos 2011
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder