25 Haziran 2012 Pazartesi

Bir çiftçinin hikayesi büyük ödül kazandı

59. Cannes Lions Yaratıcılık Festivali'nde en önemli kategori sayılan 'Film Lions' kategorisinde bu yıl büyük ödülü bir internet filmi kazandı. Bir çiftçinin hikayesini anlatan 2 dakikalık kısa film LA Creaative Artist Agency tarafından hazırlanmış. Bir fast food zinciri olan  Chipotle Mexican Grill için hazırlanan 'BACK TO THE START' isimli film aynı zamanda 'Branded Content & Entertainment' kategorisinde de büyük ödül kazandı.


22 Haziran 2012 Cuma

2012 Cannes Lions Basın Büyük Ödülü Benetton’un


2012 Cannes Lions Basın Büyük Ödülü Benetton’un öpüştüren provakatif reklamlarına gitti.

2012 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde en fazla başvuru Basın (Press) kategorisine oldu. 6050 projenin yarıştığı b asınkategorisinde jüri büyük ödülü Benetton için tasarladığı ‘UNHATE’ kampanyasıyla İtalyan Fabrica ve 72andSunny Amsterdam’a verdi.

Reklamların birinde Amerikan başkanı Barack Obama ve Venezuella başkanı Hugo Chavez ile öpüşürken, bir diğerinde Filistin lideri Mahmut Abbas ile İsrail Başbakanı Benjamin Netanyahu öpüşüyor. Bir başka reklamda ise Almanya başbakanı Angela Merkel ile eski Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy öpüşüyor. Unhate kampanyası sadece siyasi liderleri değil dini liderleri de kullanan bir kampanya. Bir reklamında ise Papa 16.Benedict ile Mısırlı bir İmam’ı öpüştürüyor.

Kampanyanın ana mesajı hoşgörü ve global sevgiyi vurgulamak. Kampanya dünya çapında ses getirmişti.





21 Haziran 2012 Perşembe

Cannes Lions Medya Büyük Ödülü


17-23 Haziran 2012 tarihleri arasında gerçekleşen Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde Medya Kategorisinde büyük ödül (Grand Prix)  Google Sesli Arama Kampanyası ile (Google Voice Search campaign) İngiltere’den Manning Gottlieb OMD’ye gitti.

Tüketici davranışını değiştirmek isteyen Google, Londra’da 150 nokta belirledi ve her bir noktadaki billboard için farklı kreatif çalışıldı. Örneğin Baker Street’teki billboard için ‘Sherlock Holmes’ çalışması yapılırken, kelimeler fonetik yazılarak sesli arama hizmetine dikkat çekilmek istendi.

Cannes Media Lions 2012 Jüri Başkanı ve OMD CEO’su Mainardo de Nardis, basın toplantısında yaptığı açıklamada bu yılki değerlendirmede üç mantranın belirleyici olduğunu söyledi: Teknoloji, analitik ve hikaye anlatımı (storytelling)

Bu sene medya kategorisinde 3247 proje yarıştı ve 107 proje ödül kazandı. Bu yıl bir büyük ödül, 12 altın, 28 gümüş ve 67 bronz ödül verildi.