5 Mayıs 2011 Perşembe

Nostalji: Genç yaratıcılar "Marka Aşkım İstanbul" yarışması

Hande Güler-Volkan Lale 'It mark's'
Lovemarks kavramının yaygın kullanımını ilk kez 2000'li yılların başında Frankfurt Kitap Fuarı'nda görmüştüm. Öncelikle fuarın dış mekanlarındaki reklam afişlerinde, sadece kırmızı zemin üzerinde lovemarks yazan afişler. Daha sonra küçük bir stand gördüm: duvarları lovemarks tipografisiyle dolu kırmızı zeminli kağıtla kaplanmış, bir masa ve bilgisayar, bir de görevli. Stand görevlisine yaklaşarak “bu nedir?” diye sordum. Lovemarks’ın henüz yazılmakta olan bir kitap olduğunu ve yazarının ise Saatchi&Saatchi ajansın başkanı Kevin Roberts olduğunu belirtti. Kitap yaklaşık 2 yıl sonra yayımlandı. Kevin Roberts kitabın yayımlanmasıyla birlikte birçok ülkeye gidip lovemarks’ın ne olduğunu anlatmaya başladı.

Ahmet Faruk Güneş
'Asya ile Avrupa'nın Aşk Nokstası'
Biz de 2006 yılında gerçekleştirdiğimiz MediaCat Marketing Forum'a ana konuşmacı olarak Kevin Roberts’ı davet ettik. Forumun ana temasını da Lovemarks olarak belirledik. Konferans çerçevesinde aylarca önceden iki yarışma düzenledik: Türkiye'nin Marka Aşkları ve Marka Aşkım İstanbul.

Marka Aşkım İstanbul yarışması genç yaratıcıların, tasarımcıların katılımına açıktı, Türkiye’nin Marka Aşkları ise herkesin katılımına. Marka Aşkım İstanbul yarışmasına 114 iş başvurmuştu ve sekizi finalist oldu. Yedi kişilik jurinin değerlendirmesi sonucunda Hande Güler-Volkan Lale tarafından tasarlanan 'It mark's' isimli çalışma birinci seçildi. Jürinin birinciyi seçmekte zorlandığı bu başarılı çalışmaların üzerinden zaman geçmesine karşın ben yine de bloguma koymak istedim. Bakalım bugün güncelliğini ve estetiğini hala koruyor mu?

Birinci olan Istanbul'u bir kadın figürü üzerinden anlatmaya çalışan 'It mark's' isimli tasarımda dudak kullanılmasının nedenini İstanbul'un her türlü akıllarda iz bırakması olarak açıklıyorlardı genç tasarımcılar. Bu çalışmayı daha sonra Cannes Lions için hazırladığımız özel MediaCat Cannes Lions sayımızda kapak olarak kullanarak uluslar arası reklamcıların da beğenisine sunmuştuk. Diğer çalışmalarda çoğunlukla boğaz konsepti kullanılmıştı.




















Atakan Sevgi-Ozan Çelebi
'İstanbul: Natural Bond'



















Tuba Kadıoğlu-Reha Üner
'Şimdi İstanbul'da Olmak Vardı'














Engin Öztekin
'Istanbul Days'














Cengiz Coşkun
'Life form Istanbul'


1 yorum: