3 Temmuz 2011 Pazar

Son araştırmalarmalardan bazı tüketici verileri

  • Avrupalı ve Amerika’lı tüketici rafta üst kısımlara bakıyor, Türk tüketici göz hizasına bakıyor, Çin ve Uzakdoğulu tüketici alt kısma bakıyor.
  • Dünyada ortalama bir tüketici 3 adet cilt bakım ürünü kullanıyor.
  • Kişisel bakım kategorisinin dünyadaki büyüklüğü 2010 yılında 520 milyar TL, Türkiye’de 2,5 milyar TL.
  • Saç temizliği için sadece sabun kullanan kesim tüm tüketicilerin %13’ünü oluştururken, tüketicilerin %24’ü saçlarını şampuan ve sabunla yıkıyor. Saç bakımında önemli bir yeri olan saç kremi, maske gibi şampuan sonrası ürünlerde ise kullanım oranı %30’lara ulaşıyor. Türkiye’de yıllık kişi başı şampuan tüketim miktarı 0,6 litre iken bu oran İngiltere’de 5, Japonya ve Amerika’da ise 4 litre.
  • Türkiye’de 1995 yılında 46 gram olan kişi başı yıllık diş macunu tüketim miktarı 2005 yılında 32 gram artışla 78 gram’a ulaştı. 2010 yılına gelindiğinde yıllık kişi başına tüketim miktarı 106 gram seviyesinde gerçekleşti. Bir Avrupa ülkesi olan İspanya’da yıllık kişi başı tüketim 320 gram.
  • Türkiye’de birkaç yıl öncesine kadar 3 kişiye bir diş fırçası düşerken bu sayı şu an kişi başına yaklaşık 1’e ulaşmış durumda. Avrupa Birliği’nde kişi başına düşen ortalama diş fırçası adedi 2.
  • Dünyadaki en çok Sturbucks Coffee ABD’den sonra Çin’de bulunuyor.

1 yorum:

  1. http://www.nielsen.com/us/en/insights/press-room/2011/women-of-tomorrow.html
    yararlı bir çalışma olmuş...

    YanıtlaSil