3 Aralık 2011 Cumartesi

2012 yılının 12 kritik tüketici trendi

Geçtiğimiz günlerde trendwatcihing.com pazarlamacıların, reklamcıların, CEO’ların, araştırmacıların, iş dünyası ve tüketici trendlerine ilgi duyan herkesin 2012 yılında radarında olması gereken 12 kritik tüketici trendini açıkladı.

Daha önceki yıllarda olduğu gibi, 2012’de de kimi markaların kendilerini uçurumun kıyısında bulurken, bir kısmının da başarıdan başarıya koşacağını belirtiyor rapor. Değişen tüketici ihtiyaçlarını yenilikçi bir anlayışla karşılayacak yaratıcı marka ve girişimciler için 2012’nin bundan önceki yıllara kıyasla çok daha fazla fırsat vaat ettiği belirtiliyor.

İşte bir önem sırası olmadan 2012’de dikkate alınması gereken 12 tüketici trendi:

1. RED CARPET/KIRMIZI HALI (ÇİNLİ MÜŞTERİLERE DİKKAT!)
MediaCat 2011 Temmuz sayısındaki köşe yazımın başlığı “Çin yalnızca üretmiyor artık tüketiyor da” idi. 2012’de dünyanın her yerindeki işletmeler Çinli müşterilere ekstra ilgi göstererek onlara çok özel servis ve fırsatlar sunacaklar. Birçoğu 2011'de  bunu uygulamaya başladı bile.

2. DIY HEALTH/KENDİN-YAP SAĞLIK
2012’de kendin-yap konsepti ‘sağlık’ alanına taşınıyor: Yeni çıkan uygulama ve cihazlar tüketicilerin kendi sağlık durumlarını takip edip, idare etmelerine olanak sağlayacak.

3. DEALER-CHIC
Tüketiciler için bir gurur ve statü kaynağı haline gelen en iyi fırsatlardan yararlanma arzusu hızla bir hayat tarzına dönüşüyor. Bugün artık indirim fırsatlarını takip etmek milyonlarca tüketicinin günlük hayatının ayrılmaz bir parçası haline geldi.

4. ECO-CYCOLOGY/GERİ DÖNÜŞÜM
Geri dönüşüm konusunda sırada ne mi var? Markaların ürettikleri ürünleri tamamen geri almaları ve bu ürünleri sorumlu bir şekilde ve yenilikçi yöntemler kullanarak geri dönüştürmeleri.

5. CASH-LES/NAKİT-SİZ
Nakitsiz alışveriş yapacağımız günlerin eli kulağında. Nakit kullanmamak hem rahatlık ve kolaylık sağlayacak, hem de yeni nesil ödeme sistemleri, ödül ve fırsat mekanizmalarıyla yepyeni bir eko-sistemi beraberinde getirecek.

6. BOTTOM OF THE URBAN PYRAMID/KENTSEL PİRAMİDİN TABANI
2012 yılı markalara, şehirlerde yaşayan milyonlarca düşük gelirli tüketicinin taleplerini karşılamak için sayısız fırsat sunuyor.
7. IDLE SOURCING/ATIL KAYNAKLARIN GÜCÜ
2012’de crowd-sourcing yöntemiyle çözüm getirmek sayısız inovasyona ilham kaynağı olacak gibi görünüyor, özellikle katkıda bulunmak tüketiciler için bu kadar zahmetsiz hale gelmişken.

8. FLAWSOME
2012’de tüketiciler kusurlarını göstermekten çekinmeyen, insancıl markaları bağırlarına basacak. 2012’de tüketiciler markaların kusursuz olmasını beklemeyecek; hatta FLAWSOME ve temelde (ya da bir şekilde) insanî olan markaları bağırlarına basacaklarını bile söylemek mümkün. Hatalarını dürüstçe kabul eden, empati, cömertlik, alçakgönüllülük, esneklik, olgunluk gösteren, espiri anlayışına sahip ve -nasıl desek- biraz karakter ve insaniyet sahibi markalardan bahsediyoruz.

9. SCREEN CULTURE/EKRAN KÜLTÜRÜ
2012’de ‘hayat’, daha yaygın olarak karşımıza çıkacak olan, etrafımızı çepeçevre saracak, daha kişisel ve daha interaktif ekranlarda yaşanacak.

10. RECOMMERCE/İKİNCİ TİCARET
Uyanık tüketiciler için 'ürünleri kullandıktan sonra satmak' 2012’de alışverişin yeni adı olacak.

11. EMERGING MATURIALISM/GELİŞMEKTE OLAN MATURIALISM
Geleneksel olarak ‘tutucu’ kabul edilen gelişmekte olan pazarlardaki tecrübeli ve açık fikirli tüketiciler, 2012’de müstehcen denilebilecek, sözünü sakınmayan kampanya ve ürünlere yeşil ışık yakacak.

12. POINT & KNOW/İŞARET ET VE ÖĞREN
2012 anında görsel bilgiye ulaşmanın yılı olacak. Metin formunda arama yapmak ve metin formundaki bilgi artık hemen hemen herkes için istenildiğinde ulaşılabilir bir şey haline geldi. Şimdi buna (faydalı) bir gerçek dünya unsuru eklemek konusunda yarış başladı – ‘gerçek dünya’ derken nesneleri ve hatta insanları kastediyoruz.

Kaynak: www.trendwatching.com

1 yorum:

  1. idle sourcing ile ilgili daha geniş bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil