17 Nisan 2013 Çarşamba

Facebook'un marka değeri 5,5 milyar dolar

'2012'de 1 milyar kullancı sayısına ulaşan Facebook bu yıl ilk kez dünyanın en değerli markaları listesine girmeyi başardı. Listeye 69. sıradan giren Facebook'un marka değeri yaklaşık 5,5 milyar dolar.' 

Son yıllarda yeni ekonomi markaları hızla yükselişe geçti. Şu ya da bu şekilde dijitalle ilgili hemen tüm markaların geleneksel şirketleri hızla geride bırakarak yükseldiğini tanık oluyoruz.

Interbrand’in her yıl düzenli olarak dünyanın en değerli markalarını açıkladığı ‘Best Global Brands' listesinde bunu çok net olarak görüyoruz. 126 yıllık Coca-Cola'nın liderliği ilk kez tehlikede. Geçtiğimiz yıl 437 milyar dolar ciro yapan Apple'ın bu yıl yüzde 129'luk bir büyümeyle ikinci sıraya yükselmesi ve üstelik marka değeri olarak Coca-Cola'ya çok yaklaşması önemli bir gelişme.


Dijital markalar aynı zamanda bu listenin yaş ortalamasını da düşürmeye başladı.

Dikkat çekici en önemli gelişmelerden bir diğeri ise Facebook'un bu listeye 69. sıradan girmiş olması. Sadece 8 yaşında olan Facebook listeye yaklaşık 5,5 milyar dolarlık bir marka değeriyle girmiş bulunuyor.

Best Global Brands 2012'yi 10 yıl önceki liste ile karşılaştırdığımızda o yıllarda geleneksel markaların ilk 10 sırada kendilerine yer edindiklerini görüyoruz. Oysa geçtiğimiz yıl açıklanan listede tekonoloji ve dijitalle ilgili markaların hızla listenin tepesine yükseldiklerine tanık olduk.

Geleneksel markaların dijitalle imtihanı bu sonucu nasıl etkileyecek?


BEST GLOBAL BRANDS 2002 

1. Coca-Cola 69.637 m$
2. Microsoft 64.091 m$
3. IBM 51.188 m$
4. GE 41.311 m$
5. Intel 30.861 m$
6. Nokia 29.970 m$
7. Disney 29.256 m$
8. Mc Donalds 26.375 m$
9. Marlboro 26.375 m$
10. Toyota 21.010 m$

1 yorum:

  1. Sosyal medya gelecekte ekonomik anlamda daha da büyüyecek. Geleneksel şirketlerin ekonomideki payının daha da azalacağını düşünüyorum. Geleneksel markaların dijital karşısında kan kaybetmesi kaçınılmaz.

    YanıtlaSil