2 Ekim 2011 Pazar

En başarılı ambiant uygulamalar: Avea Beleştepe, Doritos late night kepenk, DASK deprem geçecek hayat devam edecek

EN İYİ AMBIANT MEDYA KULLANIMI

2011'de Felis Ödülleri En İyi Ambiant Medya Kullanımı kategorisinde toplam 36 proje yarıştı ve 15'i kısa listeye kaldı.

”BELEŞTEPE”
Daha önce yapılan MediaCat Out Of Home yarışmasının da çok ödül kazanan projelerinden olan ”BELEŞTEPE” TBWA İstanbul'un Avea "Avea'lı olmayanlara iyi davranın" kampanyası dahilinde yapılmış. Ajanstan gelen açıklama şu şekilde:

İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Avea’nın avantajını ön plana çıkarmak için, rakip operatör kullanıcılarının kendi operatörlerinden en şikayetçi oldukları durumun, katlandıkları maliyet olduğu içgörüsünden hareket ettik. Bu durumu nasıl iletişime taşırız ve o insanların içinde bulundukları bu duruma dikkatini nasıl çekeriz diye düşündük. ‘Avealı Olmayanlara İyi Davranın’ konsepti de işte böyle doğdu. İnönü Stadı yanında gerçekleştirdiğimiz ‘Beleştepe’ uygulaması da, bu kampanyanın bir parçası olarak hayat buldu.

KREATİF UYGULAMA:
Beşiktaş İnönü Stadı’nın Beleştepe olarak bilinen ve para verilmeden maçların izlendiği bölümüne özel tribün inşa ettik. Bu tribüne, BJK’nın maçlarını (ya da en azından maçların bir kısmını) ücretsiz izlemeleri için, ‘Avealı olmayanları’ davet ettik. Masraflarının fazla olduğunu bildiğimiz Avealı olmayanların, bilet parası vermeden maçları izlemelerini sağladık. Böylelikle Avealı olmayanlara iyi davranın kampanyamızla bütünleşik bir etkinlik yaratmış olduk.

HEDEF KİTLE:
Kampanyamızın hedef kitlesinde,faturasız cep telefonu kullanan ya da kullanım alışkanlıkları faturasız kitleye benzeyen tüketiciler bulunuyordu. Hedefimiz yeni abone kazanımını artırmak olduğu için odağımızda rakip operatör kullanıcıları vardı.
SONUÇ:
O gün maça gelen, o civardan araçlarıyla geçen ve bizzat tribünde yer alan binlerce kişi uygulamayı ilgiyle takip etti ve çok net olan “Avealı olmayanlara iyi davranın” mesajımızı aldı. Daha sonra bu uygulamanın videosu internette paylaşıldı. Viral etkisi yüksek olan bu video, internet ortamında insanlar tarafından birbirlerine gönderildi. Video 30’dan fazla video paylaşım sitesinde yer alırken, toplamda 1,5 milyon üzerinde izlenme sayısına ulaştı. Ayrıca Avea ve BJK Facebook sayfalarında paylaşılan video, 600’ün üzerinde ‘Beğeni’ aldı. Böylece, bir uygulama ile hem gerçek hayatta hem de sanal dünyada etki yaratılmış oldu.

BAŞARI ÖDÜLLERİ:
"DEPREM GEÇECEK HAYAT DEVAM EDECEK",
"DORİTOS LATE NIGHT KEPENK"
Ambient çalışmalarda başarı ödülleri DASK için hazırladığı "DEPREM GEÇECEK HAYAT DEVAM EDECEK" çalışmasıyla Zenithmedia, Frito-Lay için hazırladığı "DORİTOS LATE NIGHT KEPENK" çalışmasıyla Youth Republic'e gitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder