16 Ekim 2011 Pazar

En iyi çoklu medya kampanyası: "Avealı olmayanlara iyi davranın"

"AVEA'LI OLMAYANLARA İYİ DAVRANIN"
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Felis'te en iddialı kampanyalar "Çoklu Medya" kategorisinde yarıştı. Son bir yıla damgası vurmuş kampanyaların kıyasıya yarıştığı bu kategoride bu yıl ipi TBWA'in AVEA için hazırladığı "Avea'lı olmayanlara iyi davranın" kampanyası göğüsledi. Birçok kategoride birincilik ödülü kazanan kampanyayla ilgili ajanstan gelen bilgi şu şekilde:

İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Her operatörün birbirine benzeyen ürün/tarife/servisler sunduğu bir ortamda başarıya ulaşmanın yolu; müşteri zihninde geniş bir yer kazanacak ve rakiplerin henüz dokunmamış olduğu köşeleri sahiplenebilecek yenilikçi teklifleri, dikkat çekici bir iletişimle tüketiciye ulaştırmaktan geçiyordu. Avea’nın avantajını ön plana çıkarmak için, rakip operatör kullanıcılarının kendi operatörlerinden en çok şikayetçi oldukları durumun, katlandıkları maliyet olduğu içgörüsünden hareket ettik. Bu durumu nasıl iletişime taşırız ve o insanların içinde bulundukları bu duruma dikkatini nasıl çekeriz diye düşündük.

Mobil Öğrenci tarifesini iletişime taşıyacak olan konsept olarak “Avealı Olmayanlara İyi Davranın” kampanyasını geliştirdik. Avealı olmayanların masraflarının çok olmasından yola çıkarak; hayatlarında hiç bir şeyden geri kalmamaları için metrolardan otobüs duraklarına, tribünlerden lokantalara kadar farklı mecralara genişleyen bir kampanya oluşturduk.

Bu kampanya için ‘Avealı olmayan’ ve iyi davranılması gereken bir karakter yarattık. Bu karakterin hikayeleri ile Avealı olmayanlara hayatın ne denli zor olduğunu ve Avealıların, Avealı olmayanlara iyi davranması gerektiği mesajını esprili bir şekilde verdik.

KREATİF UYGULAMA:
Hazırlanan reklam filmlerimizde, ‘Avealı olmayan’ karakterimizin, sevgilisi, arkadaşları hatta Ramazan davulcusunun ona maddi olarak destek olmaya çalıştığını izledik. Kampanyayı ana mecralardan hayatın içine taşıyarak, insanları birebir günlük yaşamlarında da yakaladık.

Kitabevlerinde, Avealı olmayanlara son derece küçük boyutlarda olan ve dünya klasiklerinin sadece kısa özetlerini içeren ücretsiz kitaplar dağıttık. Restoran, kafeler ve üniversite kantinlerinde amerikan servisler ve menü görünümlü föylerle yer aldık.

İnönü Stadı’nın herkesçe bilinen ‘Beleştepe’ noktasına bir “Avealı Olmayanlar Tribünü” inşa ettik ve bu tribünde Avealı olmayanlara Beşiktaş’ın maçlarını ücretsiz olarak izlettirdik. Daha sonra bu uygulamanın videosu internette paylaşıldı. Böylece, bir uygulama ile hem gerçek hayatta hem de sanal dünyada etki yaratılmış oldu.


HEDEF KİTLE VE SONUÇ:
Kampanyada genç olan veya cep telefonu kullanım alışkanlıkları gençlerle benzerlik gösteren faturasız hat sahibi kitle hedeflendi.

Kampanya dönemi süresince aylık ortalama aktivasyon, önceki döneme göre %194 daha fazla gerçekleşti. Kampanya dönemi süresince aylık ortalama müşteri kaybı, önceki dönem ile karşılaştırıldığında %21 oranında azaldı.

Aktivasyon oranlarındaki artış ve müşteri kaybındaki azalış sonucunda; kampanya dönemi aylık net müşteri kazanımı, önceki dönem aylık ortalama net müşteri kazanımından (aktivasyon-müşteri kaybı) %232 daha fazla gerçekleşti.

BAŞARI ÖDÜLLERİ:
TURKCELL DAHA FAZLA HAYAT, SENİNKİ KAÇ SANTİM?
Felis 2011'de başarı ödülleri ise iki ajansa gitti. Mindshare, Turkcell daha fazla hayat lansman kampanyasıyla başarı ödülü kazanırken V For Viral ise Greenpeace için hazırladığı Seninki kaç santım? kampanyasıyla diğer başarı ödülünün sahibi oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder