11 Ekim 2011 Salı

İnternet yaratıcılığın kalesi

13 Ekim Perşembe 2011 günü düzenlenecek olan Digital Age Konferansı’na katılacak olan Huffington Post’un genel yayın yönetmeni Arianna Huffington, haber siteleri ve blogların dünyayı dönüştürdüğünü
belirtiyor.


İNTERNET YARATICILIĞIN KALESİ
Türkiye'ye gelmeden önce Milliyet Gazetesi'ne verdiği söyleşide Arianna Huffington interneti yaratıcılığın kalesi olarak tanımladı. İnternet'in giderek büyüdüğünü ve olgunlaşma dönemine doğru yol aldığını belirten Huffington şöyle devam etti:

"Şu an en önemli ve yüreklendirici gelişmelerden biri internetin büyümüş olmasıdır. Yetişme çağında gece showları, video oyunları, yüksek sesli müzik, abur cubur yemeklerden ibaretti ve büyüyünce ne olacağını bulmaya çalışıyordu. Geleceğin, olgun, yetişkin interneti insanların deneyimlerini -tutkularımız, bilgimiz, iletişim kurma arzumuz- toplama ve online bir deneyime aktarma potansiyeline sahip. Bu, internette girişimci olmayı özel olarak kolaylaştırmazken, önemli de sonuçlar doğuruyor. İnternet giderek yaratıcılığın kalesi haline gelir ve internet dışındaki hayatlarımıza ait deneyimleri ve değerleri yansıttıkça, bu değerler online ya da değil tüm şirketlerin ayrılmaz bir parçası haline gelecek."

‘Kendini ifade yeni bir eğlence anlayışı artık’
Dünyada 750 milyondan fazla insanın aktif olarak Facebook kullandığını, Twitter’da günlük olarak 140 milyon tweet atıldığını söyleyen Huffington, Ağustosta Huffington Post sitesinin 100 milyonuncu yorumunu aldığını belirtti. Kişilerin kendilerini ifade etmelerinin yeni bir eğlence anlayışına dönüştüğünü vurgulayan Huffington, "her şeye rağmen önemli olan bu istatistikleri benzersiz bir gerçek zamanlı bağlantı, katılım ve bağlılık çağına dönüştürebilmektir" dedi.

Twitter’ın kurucusu Biz Stone’un dediği gibi Twitter'ın bir teknoloji başarısı değil; bir insanlık zaferi olduğunu söyleyen Huffington bireyler ve toplulukların sosyal ağlar ve medya araçları üzerinden giderek daha fazla bir araya geldiğini ve giderek daha yoğun bir şekilde ilgi alanlarını ve düşüncelerini paylaştıklarını belirtiyor. Bunun sadece haberlere ya da medyaya değil, neredeyse hayatımızın her alanına uygulandığına dikkat çeken Huffington: "Mesela, şirketler sosyal medyayı kullanırken tüketicilerin içgüdülerinden yararlanarak pazarlama yapıyorlar, onları materyalizm, seks, para ve kişisel beğeninin ötesinde bir yaklaşımla kendilerine bağlıyorlar. diye devam ediyor.

ARIANNA HUFFINGTON KİMDİR?
Huffington Post’un kurucu ortağı ve genel yayın yönetmeni olarak tanınan Arianna Huffington, Time dergisinin yılda bir kez dünyanın en etkileyici isimlerini seçtiği TIME 100 listesine, Financial Times’ın ‘On yıla şekil veren 50 kişi’ listesine, Newsweek’in ‘On yılın en başarılı 10 düşünce lideri’ arasına ve Forbes’un ‘Medyada en etkili kadınlar’ listelerine girdi. Son kitabı ‘Third World America: How Our Politicians Are Abandoning the Middle Class and Betraying the American Dream’ de dahil toplam 13 kitabın yazarı. Bu arada geçtiğimiz şubat ayında, AOL Huffington Post’u 315 milyon dolara satın aldı. Anlaşma ile Arianna Huffington, grubun genel yayın yönetmeni olarak kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder