Felis 2011 ödüllerindeki en yeni kategorilerden birisi de "En iyi sosyal medya kullanımı" idi. Bu kategori yeni olmasına karşın en fazla başvuru alanlardan biri oldu. Yarışmak için 53 proje başvurdu ve bunlardan 14 tanesi kısa listeye kaldı. Birkaç aşamalı değerlendirmeden sonra Wanda Digital'in Frito Lay için hazırladığı "Rocconnect" isimli proje birincilik ödülü aldı. Başarı ödülü ise verilmedi. Ajansın proje ile ilgili bilgileri:
“ROCCONNECT” İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Rocco’yu kadın-erkek ilişkilerinde bir aracı olarak konumlandırdık. Hedef kitlemiz olan gençler zamanının çoğunu Facebook’ta geçirdiği ve burada karşı cinsle tanışma girişimlerinde bulunduğu için, ana mecra olarak Facebook’u seçtik.
KREATİF UYGULAMA:
Rocco için hayatın çılgınlığını, saçmalığını ve aşkı içinde barındıran “Roccoloji” felsefesi etrafında sıkı bir Facebook hayran sayfası açtık. Bu sayfada kullanıcıları karşı cinsle birbirine bağlamak ve klişe tanışma cümlelerine son vermek için Rocconnect adında bir aplikasyon geliştirdik. Rocconnect’te kullanıcıları kendi yaratıcı tanışma cümlelerini paylaşmaya davet ettik. Rocco sıkı şeker kutusunda 50 adet şeker bulunduğu için bu cümlede 1’den 50’ye kadar bir sayı kullanmalarını istedik. Gerçekten işe yarayıp yaramadığını test etmek için, haftanın en çok like alan cümlesini denedik ve karşı taraftan gelen tepkileri gizli kamera ile kaydettik ve hayran sayfasında paylaştık. En çok like alan cümlenin sahibine bir Samsung Corby, geri kalan 9 kişiye de Rocco şeker paketi hediye ettik. Rocco’nun Facebook sayfasındaki hayranlardan gelen yoğun istek üzerine Rocconnect aplikasyonunu 2 hafta için tekrar açtık!
HEDEF KİTLE ve SONUÇ:
Eğlenmeyi ve flört etmeyi seven ergenlik çağındaki gençler hedef kitlemizi oluşturdu. 101.253 kişi Facebook sayfasına hayran oldu. 10.520 tane tanışma cümlesi toplandı.88.423 aylık aktif kullanıcı ve 1.844.427 girdi gösterim sayısı elde edildi. Videoların izlenme sayısı 3.5 milyon’un üzerinde!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder