29 Kasım 2011'de gerçekleştirilecek MediaCat Marketing Forum 2011'in ana teması: Simplicity, Design & Inovation. Ana konuşmacılardan birisi John Maeda. Rhode Island School of Design’ın (RISD) başkanı olan John Maeda, aynı zamanda kariyerini kendi felsefesi olan “teknolojiyi insanileştirme” üzerine kurmuş dünyaca ünlü bir grafik tasarımcı, bilgisayar bilimci, eğitmen ve sanatçıdır.
Japon asıllı bir Amerikalı olan Maeda daha önceleri, Massachusetts Institute of Technology (MIT)’de 12 yıl boyunca profesör olarak medya sanatları ve bilimleri dersi veren ve üniversitenin medya laboratuvarında araştırma başkan yardımcılığı yapan Maeda, son 10 yıldır teknoloji, bilim ve sanatları, 21. Yüzyıl’ın yaratıcılık ve inovasyon sentezine entegre etmek için çalışıyor.
Maeda, aynı zamanda bazı büyük markalar için tasarım çalışmaları da yapıyor. Bu markalar arasında Cartier, Google, Philips, Reebok, Samsung yer alıyor.
2008 yılında Esquire tarafından 21. Yüzyılın en etkili 21 insanından biri olarak gösterilen Maeda çalışmalarında yeni yaratıcı ekonomide sanatçı ve tasarımcıların oynayacakları rolün gerekliliğini savunuyor. 14 dile çevrilmiş son kitabı Simplicity, Basitlik Kanunları ile birlikte Maeda’nın toplam 8 kitabı bulunuyor.
Maeda, MediaCat Marketing Forum 2011'de ekonomik belirsizliklerle dolu bugünlerde bizi ileriye götürecek tek şeyin neden sanat, tasarım, iş, bilim ve teknolojinin harmanlanmasıyla oluşturulacak aydınlatıcı bir inovasyon olduğunu açıklayacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder