29 Haziran 2011 Çarşamba

Cannes Lions 2011: Direkt, Medya, Siber ve Promo büyük ödülleri

"American Rom" isimli çalışma Romanya'ya ilk kez Cannes Lions'ta büyük bir başarı kazandırdı ve Rumen reklamcıların hem Direkt, hem de Promo kategorilerinde iki büyük ödülü evlerine götürmelerini sağladı. McCann Erickson Bükreş, Kandia Dulce isimli reklamveren için yaptığı bir haftalık "şaka" kampanya adeta Rom isimli ürünün tüketicisine Coca-Cola'nın yıllar önce bilmeden yaşattığı isyanı bilerek yaşattı. Rom şekerleme ürününü tanıdık Romanya bayraklı ambalajından çıkararak bir haftalığına Amerikan bayrağı ambalajına koyan ajans tüketicinin milli duygularını harekete geçirerek eski ürünlerini yeniden talep etmelerini sağladı. Kampanya sosyal medyada halkın %67'sine ulaşmış. (Kampanyanın tanıtım filmini şu linkten izleyebilirsiniz: http://www.contagiousmagazine.com/2011/06/cannes_lions_4.php)



Media Lions büyük ödülü bu yıl Güney Kore'ye gitti. Cheir Worldwide, Seul ajansının Tesco için hazırladığı kampanyada amaç insanların ayağına marketi götürmek olmuş. Özellikle iş çıkış saatlerinde metrolardaki ekranlarda sanal mağazalar oluşturulmuş, alışverişçiler telefonlarındaki QR koduyla alışverişlerini yapmışlar ve malzemeler eve vardıklarında kapıda kendilerine teslim edilmiş. İzlemek için: http://www.canneslions.com/work/direct/entry.cfm?entryid=3631&award=101


Cyber Lions büyük ödülü ise bu yıl üç çalışmaya birden gitti. Google Chrome "The Wilderness Downtow"n ile Chris Milk/Santa Monica büyük ödülü kazanırken, Old Spice için sosyal medyada yaptığı "Responses" isimli kampanyayla  ile Wieden & Kennedy, Portland da büyük ödül kazanan diğer ajans oldu.


R/GA ise Innovative Thunder's "Pay With a Tweet" isimli çalışmayla büyük ödülü evine götürdü.

İzlemek için: The Wilderness Downtown: http://www.google.com/events/cyberentries/wilderness_downtown.html

Pay with a Tweet: http://vimeo.com/19539225

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder