58. kez gerçekleştirilen Cannes Lions şimdiye kadar kullandığı "Cannes Lions Advertising Festival"-Cannes Lions Reklam Festivali ismini bu yıl "Cannes Lions Creativity Festival"-Cannes Lions Yaratıcılık Festivali olarak değiştirdi. 9500 delegenin izlediği, 29.000'e yakın projenin yarıştığı, 50'den fazla konferans, workshop ve seminerin gerçekleştirildiği festivalde ödüller de sahiplerini buldu.
Film Lions büyük ödülü Nike için yaptığı "Write The Future" isimli çalışmasıyla Wieden & Kennedy, Amsterdam'a gitti. Aslında bu çok da sürpriz olmadı. Gösterime girdiği Mayıs 2010'dan bu yana bu reklam Cannes Film Lions için en iddialı işler arasında gösteriliyordu. (Filmi şu linkten izleyebilirsiniz:
Press Lions ise "Heaven and Hell" isimli çalışmasıyla JWT S anghai aldı. Böylece Çin ilk büyük ödülünü evine götürmüş oldu.
Outdoor Lions Microsoft arama motoru Bing için hazırladığı "Decode Jay-Z" çalışmasıyla Droga5'a gitti. Outdoorun gelecekte nerelere varabileceğini gösteren çalışmada, ünlü rap şarkıcısı Jay-Z'nin otobiyografisi havuzların tabanlarından, büyüdüğü apartmanın duvarına, sokaklardan, billboardlara kadar her yerde sergilenmiş. Droga5'a aynı zamanda "Decode Jay-Z" çalışmasıyla Integrated Lions büyük ödülünü de evine götürdü.
Bu yıl Cannes Lions'da en beğenilen kampanyalardan biri olan "Decode Jay-Z" için Droga5, Jay-z'nin otobiyografisinin kitap olarak yayınlanacağını öğrenmesiyle harekete geçmiş. 350 sayfalık kitabın her sayfasını, sayfadaki şehirler, mekanlar, mahallelerdeki outdoor mecrasında sergilemeye başlamış. İnsanlar, Bing üzerinden olayların geçtiği sokakları, mahalleleri, Jay-z'nin mekanlarını seçerek hayatını okumaya başlamışlar. Böylece kitap, mekanlar, dijital dünya, outdoor mecrası içiçe geçerek tüketiciye ilginç bir deneyim yaşatmışlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder